Column EOC: ‘Tankers passen ook bij een onderlinge verzekeraar’

Een aanvaring in de tankvaart kan tonnen kosten, zeker als er lekkage is en milieuschade is. Bij tankvaarders bestaat soms het idee dat bij een onderlinge verzekeraar als EOC dit soort grote risico’s niet passen en dat verzekeren via de ‘beurs’ een betere optie is.

Martin Visser, directeur EOC
Martin Visser, directeur EOC
Toch is dat niet beslist niet het geval. EOC verzekert al heel lang tankers en met rugdekking van onze herverzekeraars kunnen wij deze risico’s prima afdekken. En dan heb je bij ons ook nog iemand die er verstand van heeft. Onze mensen staan dichter op de business van binnenvaart.Juist in de tankvaart letten opdrachtgevers enorm op veiligheid. Als je in de ogen van de opdrachtgever niet snel veilig genoeg vaart of niet snel genoeg repareert, kun je zo maar een tijd geen opdrachten krijgen. Alles is er bij EOC op gericht de schipper zo snel mogelijk te helpen en de schade snel af te handelen.Bij EOC is er 24 uur per dag iemand bereikbaar die ook weet wat er moet gebeuren. Het is geen antwoordapparaat of iemand in een alarmcentrale. Stel dat er verontreiniging plaatsvindt.  Dan is het belangrijk dat er een expert met milieukennis aanwezig is en een advocaat die weet hoe de aansprakelijkheid is geregeld. Je moet gewoon ter plekke zijn om de situatie te beoordelen. Dat kan niet twee dagen later van achter een bureau.Voorheen was verzekeren via de beurs voor de één voordeliger en voor de ander duurder, maar nu merken schippers dat de beurs ook grillig kan zijn. Bij ons blijven de premies redelijk stabiel.Als er schade is, wil je niet langer wachten dan nodig. Wij zeggen: doe je zaken direct met de verzekeraar die heel veel schepen verzekert en jouw belangen vanuit onderlinge principes behartigt. Opgericht voor schippers, door schippers. Ook als dat schip een tanker is.Reageren? info@eoc.nl

Deze column wordt u aangeboden door EOC.

Martin Visser, directeur EOC
Column EOC: ‘Tankers passen ook bij een onderlinge verzekeraar’ | Schuttevaer.nl

Column EOC: ‘Tankers passen ook bij een onderlinge verzekeraar’

Een aanvaring in de tankvaart kan tonnen kosten, zeker als er lekkage is en milieuschade is. Bij tankvaarders bestaat soms het idee dat bij een onderlinge verzekeraar als EOC dit soort grote risico’s niet passen en dat verzekeren via de ‘beurs’ een betere optie is.

Martin Visser, directeur EOC
Martin Visser, directeur EOC
Toch is dat niet beslist niet het geval. EOC verzekert al heel lang tankers en met rugdekking van onze herverzekeraars kunnen wij deze risico’s prima afdekken. En dan heb je bij ons ook nog iemand die er verstand van heeft. Onze mensen staan dichter op de business van binnenvaart.Juist in de tankvaart letten opdrachtgevers enorm op veiligheid. Als je in de ogen van de opdrachtgever niet snel veilig genoeg vaart of niet snel genoeg repareert, kun je zo maar een tijd geen opdrachten krijgen. Alles is er bij EOC op gericht de schipper zo snel mogelijk te helpen en de schade snel af te handelen.Bij EOC is er 24 uur per dag iemand bereikbaar die ook weet wat er moet gebeuren. Het is geen antwoordapparaat of iemand in een alarmcentrale. Stel dat er verontreiniging plaatsvindt.  Dan is het belangrijk dat er een expert met milieukennis aanwezig is en een advocaat die weet hoe de aansprakelijkheid is geregeld. Je moet gewoon ter plekke zijn om de situatie te beoordelen. Dat kan niet twee dagen later van achter een bureau.Voorheen was verzekeren via de beurs voor de één voordeliger en voor de ander duurder, maar nu merken schippers dat de beurs ook grillig kan zijn. Bij ons blijven de premies redelijk stabiel.Als er schade is, wil je niet langer wachten dan nodig. Wij zeggen: doe je zaken direct met de verzekeraar die heel veel schepen verzekert en jouw belangen vanuit onderlinge principes behartigt. Opgericht voor schippers, door schippers. Ook als dat schip een tanker is.Reageren? info@eoc.nl

Deze column wordt u aangeboden door EOC.

Martin Visser, directeur EOC