Haven van Antwerpen cijfert zich naar status-quo in coronatijd

De totale goederenoverslag van Port of Antwerp kende een daling in april ten gevolge van de coronacrisis, maar steeg in de eerste vier maanden van dit jaar met 0,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zo steeg de containeroverslag in 2020, terwijl andere goederenstromen zoals conventioneel stukgoed en voertuigen onder druk blijven staan. Het aantal aanlopen van schepen daalde, maar een aantal containerschepen vervoerden ook gemiddeld meer volume.
In de droge bulk was er door de zachte winter en het stilvallen van de staalindustrie weinig vraag naar steenkool en dus weinig afvoer naar het achterland. De overslag van containers groeide wel. (Foto Port of Antwerp)
In de droge bulk was er door de zachte winter en het stilvallen van de staalindustrie weinig vraag naar steenkool en dus weinig afvoer naar het achterland. De overslag van containers groeide wel. (Foto Port of Antwerp)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Haven van Antwerpen cijfert zich naar status-quo in coronatijd | Schuttevaer.nl

Haven van Antwerpen cijfert zich naar status-quo in coronatijd

De totale goederenoverslag van Port of Antwerp kende een daling in april ten gevolge van de coronacrisis, maar steeg in de eerste vier maanden van dit jaar met 0,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zo steeg de containeroverslag in 2020, terwijl andere goederenstromen zoals conventioneel stukgoed en voertuigen onder druk blijven staan. Het aantal aanlopen van schepen daalde, maar een aantal containerschepen vervoerden ook gemiddeld meer volume.
In de droge bulk was er door de zachte winter en het stilvallen van de staalindustrie weinig vraag naar steenkool en dus weinig afvoer naar het achterland. De overslag van containers groeide wel. (Foto Port of Antwerp)
In de droge bulk was er door de zachte winter en het stilvallen van de staalindustrie weinig vraag naar steenkool en dus weinig afvoer naar het achterland. De overslag van containers groeide wel. (Foto Port of Antwerp)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer