Bemanning Uilenspiegel dooft machinekamerbrand op zee

Een machinekamerbrand aan boord van de hopperzuiger Uilenspiegel is donderdagmorgen 2 juni door de bemanning zelf geblust. Ze pompten de machinekamer vol met CO2, waardoor het vuur werd gedoofd. Niemand raakte gewond. De toegesnelde reddingboten hoefden niet in actie te komen.

Bemanning Uilenspiegel dooft machinekamerbrand op zee

Na de brandmelding om half 9 donderdagochtend alarmeerde de Nederlandse Kustwacht direct de reddingboten van Westkapelle en Breskens richting de Noordzee, zo’n 10 mijl buitengaats. Reddingboot Uly zette direct koers naar het schip, de Zeemanshoop haalde in Vlissingen het team van de Maritime Incident Response Group (MIRG, speciaal getraind in brandbestrijding op zee). op en ging daarna ter plaatse. `
Intussen had de bemanning van de Uilenspiegel, eigendom van de Belgische Deme-groep,  het vuur zelf gedoofd. Beide KNRM reddingboten bleven nog even stand-by. Vanwege de weersomstandigheden en hoge golfgang werd besloten het MIRG team niet meer over te zetten op de hopperzuiger.

Bemanning Uilenspiegel dooft machinekamerbrand op zee | Schuttevaer.nl

Bemanning Uilenspiegel dooft machinekamerbrand op zee

Een machinekamerbrand aan boord van de hopperzuiger Uilenspiegel is donderdagmorgen 2 juni door de bemanning zelf geblust. Ze pompten de machinekamer vol met CO2, waardoor het vuur werd gedoofd. Niemand raakte gewond. De toegesnelde reddingboten hoefden niet in actie te komen.

Bemanning Uilenspiegel dooft machinekamerbrand op zee

Na de brandmelding om half 9 donderdagochtend alarmeerde de Nederlandse Kustwacht direct de reddingboten van Westkapelle en Breskens richting de Noordzee, zo’n 10 mijl buitengaats. Reddingboot Uly zette direct koers naar het schip, de Zeemanshoop haalde in Vlissingen het team van de Maritime Incident Response Group (MIRG, speciaal getraind in brandbestrijding op zee). op en ging daarna ter plaatse. `
Intussen had de bemanning van de Uilenspiegel, eigendom van de Belgische Deme-groep,  het vuur zelf gedoofd. Beide KNRM reddingboten bleven nog even stand-by. Vanwege de weersomstandigheden en hoge golfgang werd besloten het MIRG team niet meer over te zetten op de hopperzuiger.