Innovatie moet terminals klaarstomen voor megacarriers

Efficiëntere aan- en afmeersystemen, snellere containerkranen en gerobotiseerde in en uitslag (aan- en afvoer) van containers moet de efficiëntie van terminals zo sterk verhogen dat een 18.000 teu Ultra Large Container Carrier (ULCC) straks net zo snel wordt afgehandeld als een 10.000 teu containerschip nu.

Hans van Kerkhof

Door Hans Heynen
Dat stelde directeur Hans van Kerkhof van APM Terminals Rotterdam op het door Management Producties georganiseerde symposium Dutch Shipping Industry in Rotterdam. ‘Grotere efficiëntie moet voorkomen dat deze schepen straks twee keer zo lang in de haven liggen, want dat willen de reders niet.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Innovatie moet terminals klaarstomen voor megacarriers | Schuttevaer.nl

Innovatie moet terminals klaarstomen voor megacarriers

Efficiëntere aan- en afmeersystemen, snellere containerkranen en gerobotiseerde in en uitslag (aan- en afvoer) van containers moet de efficiëntie van terminals zo sterk verhogen dat een 18.000 teu Ultra Large Container Carrier (ULCC) straks net zo snel wordt afgehandeld als een 10.000 teu containerschip nu.

Hans van Kerkhof

Door Hans Heynen
Dat stelde directeur Hans van Kerkhof van APM Terminals Rotterdam op het door Management Producties georganiseerde symposium Dutch Shipping Industry in Rotterdam. ‘Grotere efficiëntie moet voorkomen dat deze schepen straks twee keer zo lang in de haven liggen, want dat willen de reders niet.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer