Meer belangstelling stabiliteitscursussen

Het is in Nederland sinds 2003 verplicht voor belading een stabiliteitsberekening te maken op schepen met het bouwjaar 2003 of later, maar sinds het kapseizen van de Waldhof is de belangstelling voor onze stabiliteitscursussen toegenomen.

Dat vertelde Bart Soede van scheepsbouwkundig adviesbureau SARC tijdens zijn presentatie over stabiliteit op de vergadering van de Overleggroep Particuliere Tankvaartondernemers (OPTO) van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart op donderdag 21 april in Cultureel Centrum Landvast in Alblasserdam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Meer belangstelling stabiliteitscursussen | Schuttevaer.nl

Meer belangstelling stabiliteitscursussen

Het is in Nederland sinds 2003 verplicht voor belading een stabiliteitsberekening te maken op schepen met het bouwjaar 2003 of later, maar sinds het kapseizen van de Waldhof is de belangstelling voor onze stabiliteitscursussen toegenomen.

Dat vertelde Bart Soede van scheepsbouwkundig adviesbureau SARC tijdens zijn presentatie over stabiliteit op de vergadering van de Overleggroep Particuliere Tankvaartondernemers (OPTO) van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart op donderdag 21 april in Cultureel Centrum Landvast in Alblasserdam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer