Bijna hele vloot Holland Sail zit jaar na scheiding in de plus

De fusievloot Naupar verloor een jaar geleden ruim 40 schepen aan twee nieuwe coöperaties. Eerder belichtten wij de Friese Vloot in Stavoren, deze keer Holland Sail in Enkhuizen. ‘Je rekent op omzetverlies, want waar haal je zo snel nieuwe klanten vandaan? Precies één schip heeft iets minder gedraaid dan in 2009. Ruim driekwart zag de omzet met meer dan 10% groeien en de helft van de vloot deed het 20% beter’, vertellen Eelke Dykstra en Remy de Boer.

De Boer en Dykstra

Door Sander Klos
Waar de Friese Vloot redelijk pijnloos scheidde van moeder Naupar, kwam bij de oprichting van Holland Sail de rechter om de hoek kijken. ‘Wij hebben krachtig onderhandeld met Naupar om er meer uit te slepen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bijna hele vloot Holland Sail zit jaar na scheiding in de plus | Schuttevaer.nl

Bijna hele vloot Holland Sail zit jaar na scheiding in de plus

De fusievloot Naupar verloor een jaar geleden ruim 40 schepen aan twee nieuwe coöperaties. Eerder belichtten wij de Friese Vloot in Stavoren, deze keer Holland Sail in Enkhuizen. ‘Je rekent op omzetverlies, want waar haal je zo snel nieuwe klanten vandaan? Precies één schip heeft iets minder gedraaid dan in 2009. Ruim driekwart zag de omzet met meer dan 10% groeien en de helft van de vloot deed het 20% beter’, vertellen Eelke Dykstra en Remy de Boer.

De Boer en Dykstra

Door Sander Klos
Waar de Friese Vloot redelijk pijnloos scheidde van moeder Naupar, kwam bij de oprichting van Holland Sail de rechter om de hoek kijken. ‘Wij hebben krachtig onderhandeld met Naupar om er meer uit te slepen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer