Zikking en Schriek wil af van ‘Modag-syndroom’

Zikking en Schriek is reparateur en leverancier van scheepsmotoren aan de oever van het IJ in Amsterdam-Noord. Decennialang was het bedrijf vertegenwoordiger van Modag, degelijke Duitse langzaamlopers. Onder leiding van de huidige eigenaar Aris Schriek, derde generatie in dit familiebedrijf, is Zikking en Schriek gemoderniseerd. Tegenwoordig is het dealer van Doosan (voorheen Daewoo) motoren en Dong-I keerkoppelingen uit Zuid-Korea. Daarnaast kan men er terecht voor reparatie en onderhoud aan tal van motormerken.

machinekamer ms Zuiderzee

Door Heere Heeresma jr.
Het bedrijfspand ligt onopvallend naast de mysterieuze doos waarin de fabriek van Norwegian Talc is gevestigd. De betegelde werkplaats heeft de klinische uitstraling van een operatiekamer. ‘Dat wil ik ook’, zegt Aris Schriek (1960). ‘Ik moet op het scherp van de snede met de milieuregels omgaan.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zikking en Schriek wil af van ‘Modag-syndroom’ | Schuttevaer.nl

Zikking en Schriek wil af van ‘Modag-syndroom’

Zikking en Schriek is reparateur en leverancier van scheepsmotoren aan de oever van het IJ in Amsterdam-Noord. Decennialang was het bedrijf vertegenwoordiger van Modag, degelijke Duitse langzaamlopers. Onder leiding van de huidige eigenaar Aris Schriek, derde generatie in dit familiebedrijf, is Zikking en Schriek gemoderniseerd. Tegenwoordig is het dealer van Doosan (voorheen Daewoo) motoren en Dong-I keerkoppelingen uit Zuid-Korea. Daarnaast kan men er terecht voor reparatie en onderhoud aan tal van motormerken.

machinekamer ms Zuiderzee

Door Heere Heeresma jr.
Het bedrijfspand ligt onopvallend naast de mysterieuze doos waarin de fabriek van Norwegian Talc is gevestigd. De betegelde werkplaats heeft de klinische uitstraling van een operatiekamer. ‘Dat wil ik ook’, zegt Aris Schriek (1960). ‘Ik moet op het scherp van de snede met de milieuregels omgaan.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer