Ponton brengt schepen voor een periode die nog moet aanbreken

Het kon bijna niet symbolischer: een ponton met de hoopgevende naam l’Avenir met daarop 17 casco’s voor binnenvaartschepen, waarvan een deel, 7 van de 10, pas zal worden afgebouwd als de tijd er weer beter voor is. Maandagochtend werd dit transport, een van de laatste van binnenvaartcasco’s uit China, bij de pieren van Hoek van Holland ingehaald door partyschip Thalassa Royal.

Ponton brengt schepen voor een periode die nog moet aanbreken

Door Antoon A. Oosting
Aan boord waren ruim 100 ondernemers en andere belanghebbenden uit de binnenvaart die allemaal hopen op betere tijden.
Ondanks alle onzekerheid over de toekomst van een branche, die momenteel moeizaam opkrabbelt uit het dal van de economische recessie van afgelopen jaar, vond directeur Chris Kornet van Concordia dat hij deze gelegenheid toch niet ongemerkt voorbij moest laten gaan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (20)

  • wat een groote lichamen weer heb ze vandaag zien liggen in de waal haven echt bizar groot 147.80 en bijna 23 meter breed en goed voor 13.000 ton stook olie van wel geld moet dat allemaal gaan varen en afgebout worden of leggen ze dat ook maar in de hoek bij de rest van de verzameling

    Geplaatst door: matroos op
  • Voor de Familie de boer de volgende vraag .
    Wat verstaat hun onder matriaal wat vervangen moet worden hun eigen koppelverband met opvul platen of ander matriaal.
    De familie heeft gegokt en helaas ging de vlieger om een verband te verkopen niet op.
    Daarom moesten ze besparen en het personeel ontslaan of minder loon accepteren om te mogen blijven.
    Nu stoer gaan zeggen dat hun wel wachten tot het beter wordt ,dat is begrijpelijk maar als hij gewoon eerlijk is zit dit er voorlopig niet in of het moet extreem laag water worden.

    Geplaatst door: ger op
  • U slaat de spijker op zijn kop Meneer Johan de Bruyn Meneer Kleine zegt dat hij niet in financiele problemen is, maar betalen voor een in oprichting zijnde EUBO,-vlag wil hij niet, of is dat JUIST goed ondernemersschap?
    Een goed schip uit China heb ik nog niet gezien Maar ik ben geen handelaar
    Ik wens iedereen succes en hoop op een warme hete lange zomer aan de grenzen van Frankrijk

    Geplaatst door: Schippersman Pieter op
  • Beste meneer Kleine,
    Het valt mij op dat u in heel wat artikelen / berichten in de belangstelling staat, hoe zou dat nu komen,Allereerst dat afbranden, daar doet u zelf heel hard aan mee,waarom moet nu even gezegd worden”ik heb nog nooit een staatslening gehad” wat is daar mis mee het is een mogelijkheid die in nederland geboden word, en ik weet haast zeker dat op de Panta Rhei wel een staatslening zit. Dan staat in het artikel, ik wou nog een schip voor me zelf bouwen!!wat moet ik daar onder verstaan,voor langere tijd,als dat zo was,en u kennende zou het een casco van nederlandese werf worden, dus alweer ongeloofwaardig..En maar rondbazuinen ik heb geen problemen hoor, maar ik leg het casco gewoon even in de wacht en bouw hem later af. je hoeft ook geen problemen te hebben als de bank je met je volgende projekt een halt toeroept.zolang de rente van het casco er maar komt. veel succes meneer Klein ga minder in de publisiteit of wees eerlijk, dat zal niet meevallen voor een gereformeerde.

    Geplaatst door: Johan de Bruyn op
  • Eerst de vrachtvaart naar de kloten,dan de tankvaart.Laat maar komen jongens,blijven in de vaart brengen van overcapaciteit.Idioten

    Geplaatst door: rob op
  • Beste mensen,
    Het probleem is zo opgelost, schilder ze wit breng het midden schip bij Gerry Treffers (die is hier zeer blij mee want de oud ijzer prijs stijgt weer dus)en las de kop en de kont aan elkaar en hebt keurige house boten
    of een prachtig wit jacht een beetje jacht kost al gauw een miljoen de meter dus zo duur zijn deze jachten helemaal niet

    Geplaatst door: Chris op
  • Welke bedrijfstak zorgt voor zoveel overcapaciteit? Dat is de binnenvaart zonderbeleid! Als fruittelers meer handel hebben als de markt vraagt!Word er ook beleid gevoerd.Gedeelte vernietigen.Gedeelte (gekoeld)opslaan.Dus waarom in de binnenvaart niet dit voorbeeld volgen? Een gedeelte slopen en eengedeelte opleggen! Met toevoegen waar al te veel van is word het een ramp!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Aan al die collega,s die zonder hun eigen naam te noemen ,altyd anderen willen afbranden.Als je in dit land het iets anders doet als anderen dan doe je het schijnbaar verkeerd! Mijn mening is daar duidelijk anders over ten eerste reageer ik nooit zonder naam en ten tweede val ik niet iemand persoonlijk aan zonder de achtergrond te weten!Ik heb in 2004 mn eerste schip gebouwd en ben daarna verder gegaan hierin en tussentijds heb ik gewoon net als u mijn bedrijf uitgeoefend,bovendien is er op mijn bedrijf nooit een staatslening uitgekeerd en zit ik niet in financiele problemen, dus ik naar mijn mening niet onverantwoord geinvesteerd,dat het 2 jaar duurd dat een schip er is is uiteindelijk mijn risico en niet de uwe!
    Ik hoop ook van harte dat onze bedrijfstak weer op zal leven,dit zal voor een ieder het beste zijn en komen zulke verhitte discussie,s niet meer voor.

    Geplaatst door: w.kleine m/s rehoboth op
  • beetje kansloos figuur die kleine met ze handelsonderneming ijsselpoort handel en scheepvaart b.v……. gaat alleen nu niet meer op…..

    Geplaatst door: schipper op
  • En voor welke prijs denkt de heer Kleine zijn 135 meter dan te verkopen? Is momenteel niets meer waard, zal ook niet zo snel meer de waarde krijgen als waarvoor hij ooit is aangeschaft en afgebouwd. Maar ach, gewoon blijven hopen, want ooit… Is dat hetzelfde ooit als een EUBO die ooit moet gaan werken?

    Geplaatst door: vrager op
  • De beste raad is voorraad!!

    Geplaatst door: Anton op
  • Je kan jezelf maar moed in willen praten…….
    JA er is meer werk maar de prijzen blijven blijven ver achter
    O-ja ze hebben goed gevaren… Personeel de deur uit Samen met een PA, MA opa, oma neef nicht aan het rondvaren , En dan maar roepen dat de veiligheid in het geding komt
    en OOH JA goed gevaren voor hun zo goede relatie bevrachter Die zit zeker bij hun in het bedrijf op % basis Ja zo kan ik ook wel iets roepen… En ze zijn dan ook nog een zelfstandige ondernemer Mis ik hier iets
    Hoe geloofwaardig is het nu allemaal wie /wat moeten we nu geloven
    Laat de EUBO de prijzen maar opdrijven Kan die beste schipper /handelaar weer op zijn leuke schip gaan varen
    Succes allen

    Geplaatst door: ……. blijf maar wat graag anoniem op
  • De ondernemers waar Jan het over heeft zijn dus van het goede soort,nou ga er maar van uit als de banken er niet zoveel op zouden verliezen dat er vele falliet verklaard zouden worden,dus bedenk dat het foute manegment van de banken jullie redding is!
    Nog even zo doorgaan en dan zijn die goede ondernemers loonslaaf van de banken.

    Geplaatst door: Adri op
  • stapel maar op.

    Geplaatst door: mathijs op
  • Laat maar komen die casco’s. Vraag naar oudijzer stijgt weer en deze schepen hoef je niet te strippen.

    Geplaatst door: oudijzerboer op
  • ja leuk he ;zo een ponton kunnen we de prijs ondernemend laag houden en zeker niet teveel verdienen maar we varen toch met nieuw joepie.Enals je al enkele nieuwbouws gedaan hebt ja dan moet je toch leuk kunnen varen met nog zo een prachtchinees blijkbaar zijn sommigen toch niet tevreden over hun 135m waarvan de afbouw toch altijd prachtig verloopten naar wens is. Vermoedelijk zullen er toch al veel mankementen ten tone komen als je zo vlug terug nieuwbouw moet doen goed bezig collegas

    Geplaatst door: vandeweghe johan op
  • Inderdaad,ondernemen is risico nemen maar als het dan fout gaat lever dan AUB de sleutel in en zorg niet dat de hele binnenvaart naar de knoppen gaat.

    Geplaatst door: GJ op
  • Ondernemen is risico nemen. Velen durven alleen iets te ondernemen als ze vooraf kunnen berekenen wat de winst is. Dat zijn geen ondernemers maar loondienst werknemers die hopen op geluk.

    Geplaatst door: Jan op
  • Laat maar varen hoor!!, hoe meer zielen hoe meer vreugd zo meteen bij de sociale dienst…

    Geplaatst door: nr.12384China op
  • Altijd handig reserve overcapaciteit , gewoon doorgaan niks aan de hand hoor .
    Weten we in iedergeval zeker dat het voorlopig nog niet goed komt .
    Nu nog een tip goede bedrijfvoering houd in dat je de afschrijving aan het eind van de rit ook nog eens netto overgehouden hebt.
    Dan kun je namelijk je oude schip gewoon slopen als je nieuw besteld dat houd de markt gezond .
    Succes met je kostprijs berekenen

    Geplaatst door: Erik op

Reageer

Ponton brengt schepen voor een periode die nog moet aanbreken | Schuttevaer.nl

Ponton brengt schepen voor een periode die nog moet aanbreken

Het kon bijna niet symbolischer: een ponton met de hoopgevende naam l’Avenir met daarop 17 casco’s voor binnenvaartschepen, waarvan een deel, 7 van de 10, pas zal worden afgebouwd als de tijd er weer beter voor is. Maandagochtend werd dit transport, een van de laatste van binnenvaartcasco’s uit China, bij de pieren van Hoek van Holland ingehaald door partyschip Thalassa Royal.

Ponton brengt schepen voor een periode die nog moet aanbreken

Door Antoon A. Oosting
Aan boord waren ruim 100 ondernemers en andere belanghebbenden uit de binnenvaart die allemaal hopen op betere tijden.
Ondanks alle onzekerheid over de toekomst van een branche, die momenteel moeizaam opkrabbelt uit het dal van de economische recessie van afgelopen jaar, vond directeur Chris Kornet van Concordia dat hij deze gelegenheid toch niet ongemerkt voorbij moest laten gaan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (20)

  • wat een groote lichamen weer heb ze vandaag zien liggen in de waal haven echt bizar groot 147.80 en bijna 23 meter breed en goed voor 13.000 ton stook olie van wel geld moet dat allemaal gaan varen en afgebout worden of leggen ze dat ook maar in de hoek bij de rest van de verzameling

    Geplaatst door: matroos op
  • Voor de Familie de boer de volgende vraag .
    Wat verstaat hun onder matriaal wat vervangen moet worden hun eigen koppelverband met opvul platen of ander matriaal.
    De familie heeft gegokt en helaas ging de vlieger om een verband te verkopen niet op.
    Daarom moesten ze besparen en het personeel ontslaan of minder loon accepteren om te mogen blijven.
    Nu stoer gaan zeggen dat hun wel wachten tot het beter wordt ,dat is begrijpelijk maar als hij gewoon eerlijk is zit dit er voorlopig niet in of het moet extreem laag water worden.

    Geplaatst door: ger op
  • U slaat de spijker op zijn kop Meneer Johan de Bruyn Meneer Kleine zegt dat hij niet in financiele problemen is, maar betalen voor een in oprichting zijnde EUBO,-vlag wil hij niet, of is dat JUIST goed ondernemersschap?
    Een goed schip uit China heb ik nog niet gezien Maar ik ben geen handelaar
    Ik wens iedereen succes en hoop op een warme hete lange zomer aan de grenzen van Frankrijk

    Geplaatst door: Schippersman Pieter op
  • Beste meneer Kleine,
    Het valt mij op dat u in heel wat artikelen / berichten in de belangstelling staat, hoe zou dat nu komen,Allereerst dat afbranden, daar doet u zelf heel hard aan mee,waarom moet nu even gezegd worden”ik heb nog nooit een staatslening gehad” wat is daar mis mee het is een mogelijkheid die in nederland geboden word, en ik weet haast zeker dat op de Panta Rhei wel een staatslening zit. Dan staat in het artikel, ik wou nog een schip voor me zelf bouwen!!wat moet ik daar onder verstaan,voor langere tijd,als dat zo was,en u kennende zou het een casco van nederlandese werf worden, dus alweer ongeloofwaardig..En maar rondbazuinen ik heb geen problemen hoor, maar ik leg het casco gewoon even in de wacht en bouw hem later af. je hoeft ook geen problemen te hebben als de bank je met je volgende projekt een halt toeroept.zolang de rente van het casco er maar komt. veel succes meneer Klein ga minder in de publisiteit of wees eerlijk, dat zal niet meevallen voor een gereformeerde.

    Geplaatst door: Johan de Bruyn op
  • Eerst de vrachtvaart naar de kloten,dan de tankvaart.Laat maar komen jongens,blijven in de vaart brengen van overcapaciteit.Idioten

    Geplaatst door: rob op
  • Beste mensen,
    Het probleem is zo opgelost, schilder ze wit breng het midden schip bij Gerry Treffers (die is hier zeer blij mee want de oud ijzer prijs stijgt weer dus)en las de kop en de kont aan elkaar en hebt keurige house boten
    of een prachtig wit jacht een beetje jacht kost al gauw een miljoen de meter dus zo duur zijn deze jachten helemaal niet

    Geplaatst door: Chris op
  • Welke bedrijfstak zorgt voor zoveel overcapaciteit? Dat is de binnenvaart zonderbeleid! Als fruittelers meer handel hebben als de markt vraagt!Word er ook beleid gevoerd.Gedeelte vernietigen.Gedeelte (gekoeld)opslaan.Dus waarom in de binnenvaart niet dit voorbeeld volgen? Een gedeelte slopen en eengedeelte opleggen! Met toevoegen waar al te veel van is word het een ramp!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Aan al die collega,s die zonder hun eigen naam te noemen ,altyd anderen willen afbranden.Als je in dit land het iets anders doet als anderen dan doe je het schijnbaar verkeerd! Mijn mening is daar duidelijk anders over ten eerste reageer ik nooit zonder naam en ten tweede val ik niet iemand persoonlijk aan zonder de achtergrond te weten!Ik heb in 2004 mn eerste schip gebouwd en ben daarna verder gegaan hierin en tussentijds heb ik gewoon net als u mijn bedrijf uitgeoefend,bovendien is er op mijn bedrijf nooit een staatslening uitgekeerd en zit ik niet in financiele problemen, dus ik naar mijn mening niet onverantwoord geinvesteerd,dat het 2 jaar duurd dat een schip er is is uiteindelijk mijn risico en niet de uwe!
    Ik hoop ook van harte dat onze bedrijfstak weer op zal leven,dit zal voor een ieder het beste zijn en komen zulke verhitte discussie,s niet meer voor.

    Geplaatst door: w.kleine m/s rehoboth op
  • beetje kansloos figuur die kleine met ze handelsonderneming ijsselpoort handel en scheepvaart b.v……. gaat alleen nu niet meer op…..

    Geplaatst door: schipper op
  • En voor welke prijs denkt de heer Kleine zijn 135 meter dan te verkopen? Is momenteel niets meer waard, zal ook niet zo snel meer de waarde krijgen als waarvoor hij ooit is aangeschaft en afgebouwd. Maar ach, gewoon blijven hopen, want ooit… Is dat hetzelfde ooit als een EUBO die ooit moet gaan werken?

    Geplaatst door: vrager op
  • De beste raad is voorraad!!

    Geplaatst door: Anton op
  • Je kan jezelf maar moed in willen praten…….
    JA er is meer werk maar de prijzen blijven blijven ver achter
    O-ja ze hebben goed gevaren… Personeel de deur uit Samen met een PA, MA opa, oma neef nicht aan het rondvaren , En dan maar roepen dat de veiligheid in het geding komt
    en OOH JA goed gevaren voor hun zo goede relatie bevrachter Die zit zeker bij hun in het bedrijf op % basis Ja zo kan ik ook wel iets roepen… En ze zijn dan ook nog een zelfstandige ondernemer Mis ik hier iets
    Hoe geloofwaardig is het nu allemaal wie /wat moeten we nu geloven
    Laat de EUBO de prijzen maar opdrijven Kan die beste schipper /handelaar weer op zijn leuke schip gaan varen
    Succes allen

    Geplaatst door: ……. blijf maar wat graag anoniem op
  • De ondernemers waar Jan het over heeft zijn dus van het goede soort,nou ga er maar van uit als de banken er niet zoveel op zouden verliezen dat er vele falliet verklaard zouden worden,dus bedenk dat het foute manegment van de banken jullie redding is!
    Nog even zo doorgaan en dan zijn die goede ondernemers loonslaaf van de banken.

    Geplaatst door: Adri op
  • stapel maar op.

    Geplaatst door: mathijs op
  • Laat maar komen die casco’s. Vraag naar oudijzer stijgt weer en deze schepen hoef je niet te strippen.

    Geplaatst door: oudijzerboer op
  • ja leuk he ;zo een ponton kunnen we de prijs ondernemend laag houden en zeker niet teveel verdienen maar we varen toch met nieuw joepie.Enals je al enkele nieuwbouws gedaan hebt ja dan moet je toch leuk kunnen varen met nog zo een prachtchinees blijkbaar zijn sommigen toch niet tevreden over hun 135m waarvan de afbouw toch altijd prachtig verloopten naar wens is. Vermoedelijk zullen er toch al veel mankementen ten tone komen als je zo vlug terug nieuwbouw moet doen goed bezig collegas

    Geplaatst door: vandeweghe johan op
  • Inderdaad,ondernemen is risico nemen maar als het dan fout gaat lever dan AUB de sleutel in en zorg niet dat de hele binnenvaart naar de knoppen gaat.

    Geplaatst door: GJ op
  • Ondernemen is risico nemen. Velen durven alleen iets te ondernemen als ze vooraf kunnen berekenen wat de winst is. Dat zijn geen ondernemers maar loondienst werknemers die hopen op geluk.

    Geplaatst door: Jan op
  • Laat maar varen hoor!!, hoe meer zielen hoe meer vreugd zo meteen bij de sociale dienst…

    Geplaatst door: nr.12384China op
  • Altijd handig reserve overcapaciteit , gewoon doorgaan niks aan de hand hoor .
    Weten we in iedergeval zeker dat het voorlopig nog niet goed komt .
    Nu nog een tip goede bedrijfvoering houd in dat je de afschrijving aan het eind van de rit ook nog eens netto overgehouden hebt.
    Dan kun je namelijk je oude schip gewoon slopen als je nieuw besteld dat houd de markt gezond .
    Succes met je kostprijs berekenen

    Geplaatst door: Erik op

Reageer