Vaarverbod op IJssel- en Markermeer

Er is een vaarverbod afgekondigd voor het IJssel- en Markermeer vanaf vrijdag 8 januari 16 uur. Zaterdagochtend wordt met ijsbrekers de doorgang op de vaarweg Amsterdam-Lemmer geïnspecteerd. Dat meldt Rijkswaterstaat.

‘Afhankelijk van de weersomstandigheden en de ijsgang besluit Rijkswaterstaat mogelijk tot konvooivaart. Onder begeleiding van ijsbrekers kunnen schepen daarbij van Amsterdam naar Lemmer en van Lemmer naar Amsterdam varen. Rijkswaterstaat zet zes ijsbrekers in om dit traject vrij te houden. Buiten het konvooi mag niet worden gevaren. Schepen moeten zich voor het konvooi aanmelden via het speciale ijsnummer van de Centrale Meldpost IJsselmeergebied. Sinds maandag 4 januari is er al intensieve begeleiding van scheepvaart op het IJsselmeer met vier ijsbrekers. Voorbij Lemmer, naar het noorden, is er op het IJsselmeer geen scheepvaartverkeer meer mogelijk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vaarverbod op IJssel- en Markermeer | Schuttevaer.nl

Vaarverbod op IJssel- en Markermeer

Er is een vaarverbod afgekondigd voor het IJssel- en Markermeer vanaf vrijdag 8 januari 16 uur. Zaterdagochtend wordt met ijsbrekers de doorgang op de vaarweg Amsterdam-Lemmer geïnspecteerd. Dat meldt Rijkswaterstaat.

‘Afhankelijk van de weersomstandigheden en de ijsgang besluit Rijkswaterstaat mogelijk tot konvooivaart. Onder begeleiding van ijsbrekers kunnen schepen daarbij van Amsterdam naar Lemmer en van Lemmer naar Amsterdam varen. Rijkswaterstaat zet zes ijsbrekers in om dit traject vrij te houden. Buiten het konvooi mag niet worden gevaren. Schepen moeten zich voor het konvooi aanmelden via het speciale ijsnummer van de Centrale Meldpost IJsselmeergebied. Sinds maandag 4 januari is er al intensieve begeleiding van scheepvaart op het IJsselmeer met vier ijsbrekers. Voorbij Lemmer, naar het noorden, is er op het IJsselmeer geen scheepvaartverkeer meer mogelijk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer