Plan Crisisberaad Binnenvaart: ‘Geen pools maar tenderen’

Het Crisisberaad Binnenvaart heeft vrijdagmiddag in Zwolle haar plan gepresenteerd om capaciteit uit de binnenvaart te halen en zo de crisis te lijf te gaan. Het worden geen pools zoals eerder werd voorgesteld. Er komt een systeem dat schippers die willen stilliggen zich moeten inschrijven voor een zelf te bepalen bedrag. De goedkoopsten mogen dan gaan stilliggen.

Plan Crisisberaad Binnenvaart: Geen pools maar tenderen

De opkomst in Zwolle was flink minder dan in de Maassilo in Rotterdam. Ongeveer veertig schippers hoorden het verhaal van adviseur van het Crisisberaad Nico Schoonen aan. Schoonen had een aantal uitgangspunten geformuleerd waaran het plan moest voldoen. Zo gaat het om vrijwillig varen en liggen, moet het plan voor iedereen toegankelijk zijn, eenvoudig van opzet, niet commercieel, geen bemoeienis met exploitatie of financiering, geen dure organisatievorm en moet er sprake zijn van een evenwichtige kostenverdeling. Ook moeten er flink wat schippers aan mee doen. Zo’n tachtig procent.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • volgens mij is de scheepvaart de raarste beroeps tak die er is want wie houd nu zijn eigen concurentie in leven? SCHIPPERS.
    ik vraag me af als het bij bijvoorbeeld de jumbo slecht gaat of de AH en de c1000 en de rest dan zegt van wij staan 1 eurocent per verkochte euro af,om de CONCURENT in leven te houden,ik denk het niet.
    En toen het allemaal goed ging gaven ze toen ook 10 eurocent af aan de gene die een mindere reis hadden,volgens mij niet.
    En niemand heeft iemand verplicht een schip te kopen/ bouwen wat 3 of 4 miljoen euro heeft gekost,daar ben je zelf bij en nu maar schreeuwen dat het niet kan.
    En zullen die 150 bevrachters zeggen wij geven de reis alleen nog maar aan degene die het meest vraagt en niet aan de goedkoopste,hahaha.
    want als ze het overleven die nu het hard schreeuwen gaan ze gewoon weer verder waar ze mee bezig waren want het kon toch niet op.
    jammer als je het niet red maar dat heb je met een vrije markt en daar zullen er ook een paar aan moeten geloven,pech.
    gewoon alles zijn beloop laten en dan komt het op den duur allemaal goed.

    Geplaatst door: fred op
  • preies frans zolang er bij gebouwd blijft worden is elk plan dweilen met de kraan open

    Geplaatst door: h op
  • Weet iemand hoeveel nieuwe capaciteit er nog bij gaat komen?
    Er zijn allemaal plannen om pools te vormen of te gaan tenderen, maar zolang de stroom nieuwbouw niet stopt heeft dit alleen maar een gedempte werking. In mijn ogen zijn de nieuwbouw casco’s het goedkoopste om aan de kant te leggen!
    Het moge duidelijk zijn dat de markt totaal verzadigd is, en dat iedere ondernemer die nu nog start met het afbouwen van een drogelading schip, eigenlijk bij voorbaat al zijn faillietsement heeft getekend.

    Geplaatst door: Frans op
  • Beste heren en dames,
    Er komen nog 2 van zulke vergaderingen. Namelijk 1 in Rotterdam en 1 in Maasbracht. Voordat je zulke onderstaande reacties kan gaan plaatsen zal je eerst naar zo’n vergadering toe moeten gaan. Dan kan je daar je reactie uiten. Maar ik zou eerst eens rustig luisteren. Alles is al uitgezocht en dit is, raar maar waar, mogelijk de enige manier om een hééééééél hoop faillisementen tegen te kunnen houden. Dus eerst naar de vergadering en dan COMMENTAAR!

    Geplaatst door: Schipperinnetje op
  • zou het niet simpeler zijn om gewoon allemaal het rekenmachien weer eens op tafel te halen en pas de motor te starten als het weer loont wanneer worden we allemaal weer eens ondernemer of is dat maar een klein gedeelte van de hele varende vloot.
    kijk naar de macht van het idee om je aan een minimum prijsgang te houden het is niet eens ilegaal maar we zouden het ook zonder lijst kunnen voortzetten.
    als we toch naar de knoppen moeten gaan dan beter nu als over een jaar want werken en idere dag geld meebrengen is het meest frustrerende wat je kunt doenvolgens mij.we zijn nog slechter af als de zwerver onder de brug.
    alex

    Geplaatst door: alex op
  • Met respect voor de bijdragen / inzet van C. de Vries / Het crisisberaad (o.a. E. v. Toor) / Samen Sterk Team. Denk dat van lieverlee de enige oplossingen zich aan het uitkristalliseren zijn, (alle inzichten neigen naar steeds meer gemeenschappelijke noemers) nadermaal de tijd / nood / realiteit het van de emotie gaat winnen. Er moet (vrijwillig)capaciteit uit, wat voor een minimum aan vergoeding de hoek in gaat, waardoor de varenden een verantwoorde vrachtprijs kunnen realiseren & de liggende er net uit kan springen (weinig hypotheek).
    Stilliggen is heel efficiënt (personeel / verzekering / onderhoud wordt tot een minimum terug gebracht & als er behoefte aan is, kan er op sociaal gebied wat ingehaald worden / bijgetankt (hebben dat zelf ook een maand mogen ervaren in Rhenen), tijdelijk ander werk, maar het materiaal wordt niet meer, zonder enige tegenprestatie, afgeracht.
    Maar wanneer gaat het lampje branden dat een heel kleine investering (€ 0,20 – 0,25 / ton / dag) aan de stilliggers, voor de varenden Euri’s gaat opleveren? Geen extra kosten, maar per saldo winst!
    Samen Sterk Groep;
    Van de 400.000 ton lag er daadwerkelijk nog niet zo veel ( bij kostendekkend aanbod kon er al heel wat aan de slag), het effect was er al!! ( niet zozeer het prijsadvies, maar veel meer de moegestreden geest, een hard onder de riem steken, weten van elkaar dat we dit niet meer langer accepteren ( het ligt nu maar ten dele aan te laag aanbod (rivier bestemmingen), maar meer “tussen de oren” !
    Dit heeft zich nu, weliswaar i.c.m. laagwater bewezen in de achterliggende week; helaas hoofdzakelijk alleen nog in het grote segment…
    De heren waren er als de kippen bij (klacht naar Nma) in een stadium dat er nog maar sprake was van 150.00 ton die zich niet meer wilden laten misbruiken. Dat het al gouw naar de 400.00 ton ging konden ze toen helemaal nog niet bekijken..en wat is dat nou op 6.000.000.? 7,5%! (zie het supermarkt voorbeeld)…Als we van die groep een officiële marktpartij maken mag het weer wel en dan nog wel tot 500.000 ton!
    Geeft aan in welke positie we zitten als we nog maar aarzelend de eerste stappen gezet hebben om te proberen aan de wurgende prijzen iets te gaan doen en een kleine vorm van solidariteit zich ging / gaat(!) aftekenen. Ik heb het dan over de poppetjes die een paar stapjes boven de bevrachters op de werkvloer staan, die nu een zet gedaan hebben. ( zij kunnen zich op dat gebied van mensen bedienen die het naar de letter precies denken te weten).
    Maar als zij het lef hebben om ons zo te schofferen “We kunnen niet accepteren dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden!!” Dan gaat er bij mij ons toch iets “om” zeker?
    Zullen we niet samen deze negatieve actie (naar de Nma en hun persbericht in de Fin Telegraaf) gaan omzetten in een eensgezindheid, zonder prijsadviezen ( heel veel artikelen hebben wel een catalogus waarde / adviesprijs trouwens), waardoor we volgende week niet met 400.000 zeggen dat we een kostendekkende vergoeding willen hebben, maar b.v. 2.000.000, waardoor ze met weemoed terug denken aan het voorstel van het inmiddels overleden “IGOT” prijsadvies?!!!
    Ik denk dat dit met het huidige lage water en de voorlopige prognose van blijvend laag water, dit moet lukken. Wij hebben / hadden de publiciteit niet gezocht, maar wel zomaar in de schoot geworpen gekregen. Laten we die nu volgende week gaan verzilveren!!!
    Het kindje is dood, maar zoals te zien op de nu lege prijslijst, IN DE HERRINNERING GAAT HIJ VOORTLEVEN! (lijkt me stug dat de Nma ook het geheugen gebied bestrijkt..)
    Let op; Voor een tijdelijke oplossing in dit najaar met beperk water moet de nu verbolgen, ontwaakte geest in staat zijn deze handschoen op te nemen en ons als volwassen ondernemer op te stellen!!! Een enkele dag wachten op een kostendekkende prijs, kan heel goed uit!
    Maar voor de langere termijn zullen we de initiatieven een brede kans moeten geven om niet allemaal (de èèn wat sneller dan de ander…) ten onder te gaan.
    We hadden nu een initiatief wat in beginstadia ook heel veel kritiek gehad heeft, maar de afgelopen week opvallend rustig was, dus we kunnen het wel!
    Laten we oorzaken maar proberen te vergeten (leren zullen we het wel nooit) en aan de gevolgen een zo positief mogelijke draai gaan geven. Tenslotte varen we daar uiteindelijk dan allemaal wel bij.
    In de meeste gevallen konden de hogere tarieven van de laatste jaren door de bevrachters / verladers wel doorberekend worden, en zal er alleen bij uitzondering (persoonlijk) pijn geleden zijn en dat is onder ons wel anders, waar dit in de prive-sfeer hard kan ingrijpen.
    Vele branches hebben het moeilijk, maar heb nog niet gehoord over kortingen die opliepen tot 300%, het verlies aan omzet is al erg genoeg….
    Want, uitzonderingen daar gelaten, ook de niet te grote hypotheek sjouwers gaan dit zo niet trekken. Uitzonderingen die nog een langer termijn contractje hebben, maar aan alles komt een eind…

    Allen nog een goed weekend toegewenst, Willem

    Geplaatst door: WILLEM op
  • waterstand Kaub is 1,00 mtr betekend diepgang 1,95 dus we hebben al de helft van de vloot stil, en wat gebeurd er nog steeds zeer slecht betalen . als je iets wil moet je de Wet achter je hebben staan ,maar alle wetten EV ,FTB enzv.moesten toen van de meesten schippers weg, dus alles wat je probeerd is niet haalbaar

    Geplaatst door: SP op
  • Beste heer Schoonen , heeft u er wel eens over nagedacht wat er gebeurd als de schepen die blijven varen deze bijdrage moeten gaan betalen ?
    Het is nl zo dat iedereen al voor waardeloze tarieven vaart en nog maar net kiet kunnen draaien , waar moet dat geld dan vandaan komen ?? Is het niet zo dat als iemand die nu zijn kop nog maar net boven water kan houden en bv 10 ct per vervoerde ton moet gaan betalen ook kopje onder gaat ??
    En de slooppot is dat GEEN europees geld ?? Waarvoor ook toestemming nodig is van Brussel ?? En wou u dan deze regeling ook Europees gaan doen ?? Ik denk dat je daar geen graagkracht voor zult vinden .
    Is het niet zo dat als door deze bijdrage mijn bedrijf finnacieel zwakker word gemaakt ik ook een probleem geval word ??
    Is het niet zo dat als je nu de overcapaciteid oplegt er straks nog steeds overcapaciteid is ??
    Ook omdat er nog zoeen 200 onderweg zijn !!
    Is het niet zo dat als we nu de concurent helpen die dit voor een groot gedeelte veroozaakt heeft , straks weer gewoon door gaat met hun praktijken ???
    Is het niet zo dat er niemand mee geholpen word op deze manier ??
    GEEFT U GARANTIE DAT DE VRACHTPRIJZEN WEER ZULLEN STIJGEN ??
    Waarschijnlijk niet , omdat het helemaal niet zeker is dat de prijzen zullen stijgen , dit is namelijk koffiedik kijken !!
    Is het niet zo dat in een periode van zeer weinig werk iedere reis word uitspeculeert tot het goedkoopste schip is gevonden ?? Denkt u echt dat dit veranderd WHAHA
    Over wat voor een periode denkt u dat deze regeling moet gaan lopen ?? Als dit een langlopende regeling word brengt deze meer schade toe dan iets anders . Zijn de noodlijdende bedrijven nog wel te redden , of is gewoon uitstel van executie ?? Wat is in uw ogen een gezond bedrijf ??
    Wat wou u doen met de 200 die nog onderweg zijn ?? Gelijk maar in het rijtje aansluiten??
    Is het niet zo dat ……laat maar ik hou er mee op.

    Geplaatst door: g op
  • als ik de reactie zo peil gaat die 80 procent deelname nooit gehaald worden het enigste wat volgens mij werkt is die samen sterk lijst als die gewoon onderling verspreid blijft worden kan de nma er ook niks tegen doen

    Geplaatst door: h op
  • Zo knap hoor het heeft weer een 100.000,– euri gekost en niets wijzer geworden.

    Hoe je eigen aan de SAMEN STERK LIJST kost niets en het probleem lost zich vanzelf op.

    Geplaatst door: LW op
  • Ga zo door Eric, dan weet je zeker dat als de markt weer aantrekt jij ook nog onder de kostprijs vaart. Zulke schipper onthouden ze wel die het voor minder doen.

    Geplaatst door: rijnman op
  • Als jullie maar van de slooppot afblijven daar hebben een hoop mensen aan mee betaald die nu nog gewoon varen en geen zin hebben om te gaan stil te gaan liggen ,, waaronder ik ,ik vaar me eigen nog te barsten en ook nog voor de zelfde vrachtprijs als vorig jaar ,als jullie vinden dat je recht heb op de slooppremie ,oke, dan heb ik het zeker…….

    Geplaatst door: jan op
  • De goedkoopste liggen allang!
    Die krijgen niks omdat ze leeg liggen en het verdommen om onder de kostprijs te varen.
    Het begint al een aardige klucht te worden

    Geplaatst door: Erik op

Reageer

Plan Crisisberaad Binnenvaart: ‘Geen pools maar tenderen’ | Schuttevaer.nl

Plan Crisisberaad Binnenvaart: ‘Geen pools maar tenderen’

Het Crisisberaad Binnenvaart heeft vrijdagmiddag in Zwolle haar plan gepresenteerd om capaciteit uit de binnenvaart te halen en zo de crisis te lijf te gaan. Het worden geen pools zoals eerder werd voorgesteld. Er komt een systeem dat schippers die willen stilliggen zich moeten inschrijven voor een zelf te bepalen bedrag. De goedkoopsten mogen dan gaan stilliggen.

Plan Crisisberaad Binnenvaart: Geen pools maar tenderen

De opkomst in Zwolle was flink minder dan in de Maassilo in Rotterdam. Ongeveer veertig schippers hoorden het verhaal van adviseur van het Crisisberaad Nico Schoonen aan. Schoonen had een aantal uitgangspunten geformuleerd waaran het plan moest voldoen. Zo gaat het om vrijwillig varen en liggen, moet het plan voor iedereen toegankelijk zijn, eenvoudig van opzet, niet commercieel, geen bemoeienis met exploitatie of financiering, geen dure organisatievorm en moet er sprake zijn van een evenwichtige kostenverdeling. Ook moeten er flink wat schippers aan mee doen. Zo’n tachtig procent.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • volgens mij is de scheepvaart de raarste beroeps tak die er is want wie houd nu zijn eigen concurentie in leven? SCHIPPERS.
    ik vraag me af als het bij bijvoorbeeld de jumbo slecht gaat of de AH en de c1000 en de rest dan zegt van wij staan 1 eurocent per verkochte euro af,om de CONCURENT in leven te houden,ik denk het niet.
    En toen het allemaal goed ging gaven ze toen ook 10 eurocent af aan de gene die een mindere reis hadden,volgens mij niet.
    En niemand heeft iemand verplicht een schip te kopen/ bouwen wat 3 of 4 miljoen euro heeft gekost,daar ben je zelf bij en nu maar schreeuwen dat het niet kan.
    En zullen die 150 bevrachters zeggen wij geven de reis alleen nog maar aan degene die het meest vraagt en niet aan de goedkoopste,hahaha.
    want als ze het overleven die nu het hard schreeuwen gaan ze gewoon weer verder waar ze mee bezig waren want het kon toch niet op.
    jammer als je het niet red maar dat heb je met een vrije markt en daar zullen er ook een paar aan moeten geloven,pech.
    gewoon alles zijn beloop laten en dan komt het op den duur allemaal goed.

    Geplaatst door: fred op
  • preies frans zolang er bij gebouwd blijft worden is elk plan dweilen met de kraan open

    Geplaatst door: h op
  • Weet iemand hoeveel nieuwe capaciteit er nog bij gaat komen?
    Er zijn allemaal plannen om pools te vormen of te gaan tenderen, maar zolang de stroom nieuwbouw niet stopt heeft dit alleen maar een gedempte werking. In mijn ogen zijn de nieuwbouw casco’s het goedkoopste om aan de kant te leggen!
    Het moge duidelijk zijn dat de markt totaal verzadigd is, en dat iedere ondernemer die nu nog start met het afbouwen van een drogelading schip, eigenlijk bij voorbaat al zijn faillietsement heeft getekend.

    Geplaatst door: Frans op
  • Beste heren en dames,
    Er komen nog 2 van zulke vergaderingen. Namelijk 1 in Rotterdam en 1 in Maasbracht. Voordat je zulke onderstaande reacties kan gaan plaatsen zal je eerst naar zo’n vergadering toe moeten gaan. Dan kan je daar je reactie uiten. Maar ik zou eerst eens rustig luisteren. Alles is al uitgezocht en dit is, raar maar waar, mogelijk de enige manier om een hééééééél hoop faillisementen tegen te kunnen houden. Dus eerst naar de vergadering en dan COMMENTAAR!

    Geplaatst door: Schipperinnetje op
  • zou het niet simpeler zijn om gewoon allemaal het rekenmachien weer eens op tafel te halen en pas de motor te starten als het weer loont wanneer worden we allemaal weer eens ondernemer of is dat maar een klein gedeelte van de hele varende vloot.
    kijk naar de macht van het idee om je aan een minimum prijsgang te houden het is niet eens ilegaal maar we zouden het ook zonder lijst kunnen voortzetten.
    als we toch naar de knoppen moeten gaan dan beter nu als over een jaar want werken en idere dag geld meebrengen is het meest frustrerende wat je kunt doenvolgens mij.we zijn nog slechter af als de zwerver onder de brug.
    alex

    Geplaatst door: alex op
  • Met respect voor de bijdragen / inzet van C. de Vries / Het crisisberaad (o.a. E. v. Toor) / Samen Sterk Team. Denk dat van lieverlee de enige oplossingen zich aan het uitkristalliseren zijn, (alle inzichten neigen naar steeds meer gemeenschappelijke noemers) nadermaal de tijd / nood / realiteit het van de emotie gaat winnen. Er moet (vrijwillig)capaciteit uit, wat voor een minimum aan vergoeding de hoek in gaat, waardoor de varenden een verantwoorde vrachtprijs kunnen realiseren & de liggende er net uit kan springen (weinig hypotheek).
    Stilliggen is heel efficiënt (personeel / verzekering / onderhoud wordt tot een minimum terug gebracht & als er behoefte aan is, kan er op sociaal gebied wat ingehaald worden / bijgetankt (hebben dat zelf ook een maand mogen ervaren in Rhenen), tijdelijk ander werk, maar het materiaal wordt niet meer, zonder enige tegenprestatie, afgeracht.
    Maar wanneer gaat het lampje branden dat een heel kleine investering (€ 0,20 – 0,25 / ton / dag) aan de stilliggers, voor de varenden Euri’s gaat opleveren? Geen extra kosten, maar per saldo winst!
    Samen Sterk Groep;
    Van de 400.000 ton lag er daadwerkelijk nog niet zo veel ( bij kostendekkend aanbod kon er al heel wat aan de slag), het effect was er al!! ( niet zozeer het prijsadvies, maar veel meer de moegestreden geest, een hard onder de riem steken, weten van elkaar dat we dit niet meer langer accepteren ( het ligt nu maar ten dele aan te laag aanbod (rivier bestemmingen), maar meer “tussen de oren” !
    Dit heeft zich nu, weliswaar i.c.m. laagwater bewezen in de achterliggende week; helaas hoofdzakelijk alleen nog in het grote segment…
    De heren waren er als de kippen bij (klacht naar Nma) in een stadium dat er nog maar sprake was van 150.00 ton die zich niet meer wilden laten misbruiken. Dat het al gouw naar de 400.00 ton ging konden ze toen helemaal nog niet bekijken..en wat is dat nou op 6.000.000.? 7,5%! (zie het supermarkt voorbeeld)…Als we van die groep een officiële marktpartij maken mag het weer wel en dan nog wel tot 500.000 ton!
    Geeft aan in welke positie we zitten als we nog maar aarzelend de eerste stappen gezet hebben om te proberen aan de wurgende prijzen iets te gaan doen en een kleine vorm van solidariteit zich ging / gaat(!) aftekenen. Ik heb het dan over de poppetjes die een paar stapjes boven de bevrachters op de werkvloer staan, die nu een zet gedaan hebben. ( zij kunnen zich op dat gebied van mensen bedienen die het naar de letter precies denken te weten).
    Maar als zij het lef hebben om ons zo te schofferen “We kunnen niet accepteren dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden!!” Dan gaat er bij mij ons toch iets “om” zeker?
    Zullen we niet samen deze negatieve actie (naar de Nma en hun persbericht in de Fin Telegraaf) gaan omzetten in een eensgezindheid, zonder prijsadviezen ( heel veel artikelen hebben wel een catalogus waarde / adviesprijs trouwens), waardoor we volgende week niet met 400.000 zeggen dat we een kostendekkende vergoeding willen hebben, maar b.v. 2.000.000, waardoor ze met weemoed terug denken aan het voorstel van het inmiddels overleden “IGOT” prijsadvies?!!!
    Ik denk dat dit met het huidige lage water en de voorlopige prognose van blijvend laag water, dit moet lukken. Wij hebben / hadden de publiciteit niet gezocht, maar wel zomaar in de schoot geworpen gekregen. Laten we die nu volgende week gaan verzilveren!!!
    Het kindje is dood, maar zoals te zien op de nu lege prijslijst, IN DE HERRINNERING GAAT HIJ VOORTLEVEN! (lijkt me stug dat de Nma ook het geheugen gebied bestrijkt..)
    Let op; Voor een tijdelijke oplossing in dit najaar met beperk water moet de nu verbolgen, ontwaakte geest in staat zijn deze handschoen op te nemen en ons als volwassen ondernemer op te stellen!!! Een enkele dag wachten op een kostendekkende prijs, kan heel goed uit!
    Maar voor de langere termijn zullen we de initiatieven een brede kans moeten geven om niet allemaal (de èèn wat sneller dan de ander…) ten onder te gaan.
    We hadden nu een initiatief wat in beginstadia ook heel veel kritiek gehad heeft, maar de afgelopen week opvallend rustig was, dus we kunnen het wel!
    Laten we oorzaken maar proberen te vergeten (leren zullen we het wel nooit) en aan de gevolgen een zo positief mogelijke draai gaan geven. Tenslotte varen we daar uiteindelijk dan allemaal wel bij.
    In de meeste gevallen konden de hogere tarieven van de laatste jaren door de bevrachters / verladers wel doorberekend worden, en zal er alleen bij uitzondering (persoonlijk) pijn geleden zijn en dat is onder ons wel anders, waar dit in de prive-sfeer hard kan ingrijpen.
    Vele branches hebben het moeilijk, maar heb nog niet gehoord over kortingen die opliepen tot 300%, het verlies aan omzet is al erg genoeg….
    Want, uitzonderingen daar gelaten, ook de niet te grote hypotheek sjouwers gaan dit zo niet trekken. Uitzonderingen die nog een langer termijn contractje hebben, maar aan alles komt een eind…

    Allen nog een goed weekend toegewenst, Willem

    Geplaatst door: WILLEM op
  • waterstand Kaub is 1,00 mtr betekend diepgang 1,95 dus we hebben al de helft van de vloot stil, en wat gebeurd er nog steeds zeer slecht betalen . als je iets wil moet je de Wet achter je hebben staan ,maar alle wetten EV ,FTB enzv.moesten toen van de meesten schippers weg, dus alles wat je probeerd is niet haalbaar

    Geplaatst door: SP op
  • Beste heer Schoonen , heeft u er wel eens over nagedacht wat er gebeurd als de schepen die blijven varen deze bijdrage moeten gaan betalen ?
    Het is nl zo dat iedereen al voor waardeloze tarieven vaart en nog maar net kiet kunnen draaien , waar moet dat geld dan vandaan komen ?? Is het niet zo dat als iemand die nu zijn kop nog maar net boven water kan houden en bv 10 ct per vervoerde ton moet gaan betalen ook kopje onder gaat ??
    En de slooppot is dat GEEN europees geld ?? Waarvoor ook toestemming nodig is van Brussel ?? En wou u dan deze regeling ook Europees gaan doen ?? Ik denk dat je daar geen graagkracht voor zult vinden .
    Is het niet zo dat als door deze bijdrage mijn bedrijf finnacieel zwakker word gemaakt ik ook een probleem geval word ??
    Is het niet zo dat als je nu de overcapaciteid oplegt er straks nog steeds overcapaciteid is ??
    Ook omdat er nog zoeen 200 onderweg zijn !!
    Is het niet zo dat als we nu de concurent helpen die dit voor een groot gedeelte veroozaakt heeft , straks weer gewoon door gaat met hun praktijken ???
    Is het niet zo dat er niemand mee geholpen word op deze manier ??
    GEEFT U GARANTIE DAT DE VRACHTPRIJZEN WEER ZULLEN STIJGEN ??
    Waarschijnlijk niet , omdat het helemaal niet zeker is dat de prijzen zullen stijgen , dit is namelijk koffiedik kijken !!
    Is het niet zo dat in een periode van zeer weinig werk iedere reis word uitspeculeert tot het goedkoopste schip is gevonden ?? Denkt u echt dat dit veranderd WHAHA
    Over wat voor een periode denkt u dat deze regeling moet gaan lopen ?? Als dit een langlopende regeling word brengt deze meer schade toe dan iets anders . Zijn de noodlijdende bedrijven nog wel te redden , of is gewoon uitstel van executie ?? Wat is in uw ogen een gezond bedrijf ??
    Wat wou u doen met de 200 die nog onderweg zijn ?? Gelijk maar in het rijtje aansluiten??
    Is het niet zo dat ……laat maar ik hou er mee op.

    Geplaatst door: g op
  • als ik de reactie zo peil gaat die 80 procent deelname nooit gehaald worden het enigste wat volgens mij werkt is die samen sterk lijst als die gewoon onderling verspreid blijft worden kan de nma er ook niks tegen doen

    Geplaatst door: h op
  • Zo knap hoor het heeft weer een 100.000,– euri gekost en niets wijzer geworden.

    Hoe je eigen aan de SAMEN STERK LIJST kost niets en het probleem lost zich vanzelf op.

    Geplaatst door: LW op
  • Ga zo door Eric, dan weet je zeker dat als de markt weer aantrekt jij ook nog onder de kostprijs vaart. Zulke schipper onthouden ze wel die het voor minder doen.

    Geplaatst door: rijnman op
  • Als jullie maar van de slooppot afblijven daar hebben een hoop mensen aan mee betaald die nu nog gewoon varen en geen zin hebben om te gaan stil te gaan liggen ,, waaronder ik ,ik vaar me eigen nog te barsten en ook nog voor de zelfde vrachtprijs als vorig jaar ,als jullie vinden dat je recht heb op de slooppremie ,oke, dan heb ik het zeker…….

    Geplaatst door: jan op
  • De goedkoopste liggen allang!
    Die krijgen niks omdat ze leeg liggen en het verdommen om onder de kostprijs te varen.
    Het begint al een aardige klucht te worden

    Geplaatst door: Erik op

Reageer