ASV geeft ESO gele kaart

De Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) heeft er genoeg van dat de Europese Schippers Organisatie haar niet serieus neemt en dat sommige bestuursleden zelfs soms persoonlijk worden geschoffeerd. Ze vraagt daarover in een brief aan de ESO opheldering. Ook vraagt ze de leden in een enquête of de ASV nog wel lid moet blijven van de ESO. Want wil de ASV lid blijven, dan moeten de ASV-leden wel meer contributie gaan betalen.

Gele kaart

‘Wij vragen ons al tien tot vijftien jaar af wat de nut en noodzaak is van het lidmaatschap van de ESO’, vertelde Bouke Veltman op de voorjaarsvergadering van de ASV in Rotterdam zaterdag. ‘Wij zijn de laatste tijd nog minder vrolijk geworden van de ESO. Geen enkele steun hebben wij gekregen in onze strijd tegen de afschaffing van de overgangsregelingen van de CCR en de onredelijkheid hiervan. Zelfs voor ons plan om te inventariseren over de kosten die gemoeid zijn met de opgelegde bepalingen en hiermee duidelijkheid te verschaffen, kregen wij de handen niet op elkaar.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

ASV geeft ESO gele kaart | Schuttevaer.nl

ASV geeft ESO gele kaart

De Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) heeft er genoeg van dat de Europese Schippers Organisatie haar niet serieus neemt en dat sommige bestuursleden zelfs soms persoonlijk worden geschoffeerd. Ze vraagt daarover in een brief aan de ESO opheldering. Ook vraagt ze de leden in een enquête of de ASV nog wel lid moet blijven van de ESO. Want wil de ASV lid blijven, dan moeten de ASV-leden wel meer contributie gaan betalen.

Gele kaart

‘Wij vragen ons al tien tot vijftien jaar af wat de nut en noodzaak is van het lidmaatschap van de ESO’, vertelde Bouke Veltman op de voorjaarsvergadering van de ASV in Rotterdam zaterdag. ‘Wij zijn de laatste tijd nog minder vrolijk geworden van de ESO. Geen enkele steun hebben wij gekregen in onze strijd tegen de afschaffing van de overgangsregelingen van de CCR en de onredelijkheid hiervan. Zelfs voor ons plan om te inventariseren over de kosten die gemoeid zijn met de opgelegde bepalingen en hiermee duidelijkheid te verschaffen, kregen wij de handen niet op elkaar.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer