Zinloos achterhoedegevecht KB en CBRB

Pogingen van Kantoor Binnenvaart en het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) om de aanscherping van de technische eisen voor oudere schepen uitgesteld te krijgen lijken tot mislukken gedoemd. In politiek Den Haag is er vooralsnog onvoldoende draagvlak voor en bij de CCR in Straatsburg wil helemaal niemand er iets van weten. Ook niet om de schipper de economische crisis door te helpen, laat hoofdingenieur Gernot Pauli van de CCR weten.

Kantoor Binnenvaart en het CBRB pleitten vorige week voor opschorting van de overgangsbepalingen. Volgens de twee organisaties verslechtert de bedrijvigheid in de binnenvaart momenteel zodanig dat er geen ruimte is voor lastenverzwaringen, die het gevolg zouden zijn van noodzakelijke technische aanpassingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zinloos achterhoedegevecht KB en CBRB | Schuttevaer.nl

Zinloos achterhoedegevecht KB en CBRB

Pogingen van Kantoor Binnenvaart en het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) om de aanscherping van de technische eisen voor oudere schepen uitgesteld te krijgen lijken tot mislukken gedoemd. In politiek Den Haag is er vooralsnog onvoldoende draagvlak voor en bij de CCR in Straatsburg wil helemaal niemand er iets van weten. Ook niet om de schipper de economische crisis door te helpen, laat hoofdingenieur Gernot Pauli van de CCR weten.

Kantoor Binnenvaart en het CBRB pleitten vorige week voor opschorting van de overgangsbepalingen. Volgens de twee organisaties verslechtert de bedrijvigheid in de binnenvaart momenteel zodanig dat er geen ruimte is voor lastenverzwaringen, die het gevolg zouden zijn van noodzakelijke technische aanpassingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer