Binnenvaart overtuigt Franse vaarwegbeheerder

Schepen en koppelverbanden op het Grand Canal d’Alsace en de Bovenrijn waarvan de afmetingen groter zijn dan in het Rijnvaartpolitiereglement (RPR) wordt toegelaten, kunnen daar toch gewoon blijven varen. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB). De Franse vaarwegbeheerder Electricité De France (EDF) wilde dit jaar stoppen met de toelating, maar na overleg met de CCR worden de huidige vergunninghouders toch toegelaten.

Argumenten van de zijde van de binnenvaart overtuigden en zorgden voor de continuering van een al veertig jaar bestaande situatie. Voor de passagiersvaart gaat het om het doorvaren van de kleine sluis met een breedte van 11,60 meter. Dit gebeurt al decennia lang probleemloos en was ter discussie gesteld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart overtuigt Franse vaarwegbeheerder | Schuttevaer.nl

Binnenvaart overtuigt Franse vaarwegbeheerder

Schepen en koppelverbanden op het Grand Canal d’Alsace en de Bovenrijn waarvan de afmetingen groter zijn dan in het Rijnvaartpolitiereglement (RPR) wordt toegelaten, kunnen daar toch gewoon blijven varen. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB). De Franse vaarwegbeheerder Electricité De France (EDF) wilde dit jaar stoppen met de toelating, maar na overleg met de CCR worden de huidige vergunninghouders toch toegelaten.

Argumenten van de zijde van de binnenvaart overtuigden en zorgden voor de continuering van een al veertig jaar bestaande situatie. Voor de passagiersvaart gaat het om het doorvaren van de kleine sluis met een breedte van 11,60 meter. Dit gebeurt al decennia lang probleemloos en was ter discussie gesteld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer