Sluisdeur valt op ms Nortec

Door een menselijk fout, de afwaartse hefdeur werd te vroeg neergelaten, is vrijdagmorgen de deur van sluis Evergem op het achterdek van het Belgische ms Nortec terechtgekomen. Aan boord werd niemand gewond. Hoewel de schade aan het schip aanzienlijk was, kon de Nortec haar reis voortzetten. Door de schok brak de kabel in het hefmechanisme van de sluisdeur. Die moest worden vervangen.

Sluisdeur valt op binnenschip

Het ongeval gebeurde vrijdagochtend vroeg. De afdeling Bovenschelde, de waterwegbeheerder onder wie Evergem ressorteert, mobiliseerde onmiddellijk de nodige technici om het euvel te herstellen. Niettemin was de sluis voor de rest van de dag geblokkeerd en meteen ook de vaarweg naar Brugge-Oostende en naar de Ringvaart rond Gent. Het duurde dan ook niet lang of er ontstonden lange files van veertig wachtende schepen, zowel boven als beneden de sluis.
Nog diezelfde avond, nadat de kabel was vervangen, werd de sluis opnieuw vrijgegeven voor de scheepvaart en in de loop van zaterdag werd de achterstand nagenoeg weggevaren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Sluisdeur valt op ms Nortec | Schuttevaer.nl

Sluisdeur valt op ms Nortec

Door een menselijk fout, de afwaartse hefdeur werd te vroeg neergelaten, is vrijdagmorgen de deur van sluis Evergem op het achterdek van het Belgische ms Nortec terechtgekomen. Aan boord werd niemand gewond. Hoewel de schade aan het schip aanzienlijk was, kon de Nortec haar reis voortzetten. Door de schok brak de kabel in het hefmechanisme van de sluisdeur. Die moest worden vervangen.

Sluisdeur valt op binnenschip

Het ongeval gebeurde vrijdagochtend vroeg. De afdeling Bovenschelde, de waterwegbeheerder onder wie Evergem ressorteert, mobiliseerde onmiddellijk de nodige technici om het euvel te herstellen. Niettemin was de sluis voor de rest van de dag geblokkeerd en meteen ook de vaarweg naar Brugge-Oostende en naar de Ringvaart rond Gent. Het duurde dan ook niet lang of er ontstonden lange files van veertig wachtende schepen, zowel boven als beneden de sluis.
Nog diezelfde avond, nadat de kabel was vervangen, werd de sluis opnieuw vrijgegeven voor de scheepvaart en in de loop van zaterdag werd de achterstand nagenoeg weggevaren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer