Moties Tweede Kamer: regering moet kleine binnenvaart redden

Twee moties voor het behoud van de kleine binnenvaart, twee weken eerder ingediend door PVV en SP bij de begrotingsbehandeling van Infrastructuur en Waterstaat, zijn dinsdag 29 oktober in de Tweede Kamer aangenomen. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (5)

  • Regering moet kleine binnenvaart redden! Lees ik in de aanhef van dit artikel.

    Misschien had er beter kunnen staan: Regering moet de binnenvaart redden!
    Want ook de grotere schepen bereiken leeftijden van 30 jaar + Het klinkt nog zo nieuw een schip van 1990, maar is wel 30 jaar oud. Het is uiteindelijk niet zo belangrijk hoe oud of hoe groot een schip is. Als het betreffende schip maar een markt heeft waarop het zich een plaats verovert.
    Dat de regering iemand gaat redden daar geloof helemaal niets van. En dat we gaan samenwerken geloof ik ook niets van. Het gevaar schuilt denk ik wel in de grote hoeveelheid
    vreemd vermogen in onze vloot. Dat maakt ons kwetsbaar, zowel groot als klein. Het is natuurlijk wel zo dat als je met klein tegen groot moet concurreren je gauw klaar bent.
    Maar gelukkig is niet alle aanbod van lading groot en hebben de schepen tussen 500 en 1500 ton genoeg passend werk.

    Geplaatst door: A. le Cessie op
  • Gewoon al die flauwekul regeltjes die achter een bureau door iemand welke nog nooit een schip heeft gezien verzonnen worden van tafel. De vrijheid weer helemaal bij de schipper leggen dan kunnen die schepen die er nog zijn weer jaren mee en kunnen die schippers weer met plezier varen en investeren in dingen die echt nodig zijn. Deze regels zijn dikwijls ook nog eens een uitvloeisel van ongelukken welke plaats hebben gevonden juist bij de “commercieel” denkende partijen en niet de particuliere kleine schipper. Vrijheid blijheid !!

    En nee, het is i.d.d. niet mogelijk nieuwe kleine schepen te laten bouwen en deze met mensen in loondienst te exploiteren en zelf op kantoor te gaan zitten. Laat daarom de bestaande schepen met gemotiveerde mensen nog een beetje zorgeloos doorvaren a.u.b.

    Geplaatst door: William de Wijs op
  • Wat is heden ten dage de (nieuws) waarde van een aangenomen motie??

    Het gevolg is dat er een zeer geïrriteerde minister zijn/haar aan het pluche vast geplakte achterwerk af moet vegen met een A4tje waar die motie opstaat ipv super de luxe toiletpapier van 7 lagen, niet gerecycled wc papier, want dat recyclen is alleen maar voor het gepeupel.
    50 Jaar geleden hadden aangenomen motie’s nog effect, tegenwoordig dendert de trein van wanbeleid gewoon door, tot de ondergang erop volgt.

    G.M. Noldes

    Geplaatst door: Mario Noldes op
  • Tja kostprijs en winst.

    Ben het eens met Robert Jorritsma geen samenwerking is uitbuiting in het neoliberale systeem.
    Als de verladers dat niet in willen zien en ons daarbij niet willen helpen zullen ze over pakweg 10 jaar een andere vervoerstak moeten aan boren.
    Dit ten koste van de consument en de belasting betaler en het milieu.
    Om een voorbeeld te geven.
    Wij varen nu een reisje van het oosten van Duitsland naar een bestemming in Nederland.
    Voor let op: tegen een prijs van 0,019 eurocent per ton / per kilometer. En dan bruto.
    Wij kunnen niet samenwerken door het systeem van verdeel en heers.
    Dus verladers en ontvangers let op wat je doet de komende 10 jaar.
    Daarna zijn jullie aan de beurt.

    Louis de Bot

    Geplaatst door: A.J.A. de Bot op
  • helaas heeft de kleine binnenvaart geen toekomst meer.
    de laatste nieuwbouw dateert van 2002 .
    met de huidige tarieven is er geen nieuwbouw mogelijk en zonder dat geen toekomst.
    en dat kan de binnenvaart deels zichzelf aanrekenen.
    het in de vaart houden van de oudere schepen is op.lange termijn geen oplossing .
    Binnenvaart ondernemers zijn allemaal aparte eilandjes en het woordje samenwerking zijn ze bang voor .
    ik vrees dat het te laat is

    Robert Jorritsma

    Geplaatst door: S.C.P. Hollestelle op

Reageer

Moties Tweede Kamer: regering moet kleine binnenvaart redden | Schuttevaer.nl

Moties Tweede Kamer: regering moet kleine binnenvaart redden

Twee moties voor het behoud van de kleine binnenvaart, twee weken eerder ingediend door PVV en SP bij de begrotingsbehandeling van Infrastructuur en Waterstaat, zijn dinsdag 29 oktober in de Tweede Kamer aangenomen. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (5)

  • Regering moet kleine binnenvaart redden! Lees ik in de aanhef van dit artikel.

    Misschien had er beter kunnen staan: Regering moet de binnenvaart redden!
    Want ook de grotere schepen bereiken leeftijden van 30 jaar + Het klinkt nog zo nieuw een schip van 1990, maar is wel 30 jaar oud. Het is uiteindelijk niet zo belangrijk hoe oud of hoe groot een schip is. Als het betreffende schip maar een markt heeft waarop het zich een plaats verovert.
    Dat de regering iemand gaat redden daar geloof helemaal niets van. En dat we gaan samenwerken geloof ik ook niets van. Het gevaar schuilt denk ik wel in de grote hoeveelheid
    vreemd vermogen in onze vloot. Dat maakt ons kwetsbaar, zowel groot als klein. Het is natuurlijk wel zo dat als je met klein tegen groot moet concurreren je gauw klaar bent.
    Maar gelukkig is niet alle aanbod van lading groot en hebben de schepen tussen 500 en 1500 ton genoeg passend werk.

    Geplaatst door: A. le Cessie op
  • Gewoon al die flauwekul regeltjes die achter een bureau door iemand welke nog nooit een schip heeft gezien verzonnen worden van tafel. De vrijheid weer helemaal bij de schipper leggen dan kunnen die schepen die er nog zijn weer jaren mee en kunnen die schippers weer met plezier varen en investeren in dingen die echt nodig zijn. Deze regels zijn dikwijls ook nog eens een uitvloeisel van ongelukken welke plaats hebben gevonden juist bij de “commercieel” denkende partijen en niet de particuliere kleine schipper. Vrijheid blijheid !!

    En nee, het is i.d.d. niet mogelijk nieuwe kleine schepen te laten bouwen en deze met mensen in loondienst te exploiteren en zelf op kantoor te gaan zitten. Laat daarom de bestaande schepen met gemotiveerde mensen nog een beetje zorgeloos doorvaren a.u.b.

    Geplaatst door: William de Wijs op
  • Wat is heden ten dage de (nieuws) waarde van een aangenomen motie??

    Het gevolg is dat er een zeer geïrriteerde minister zijn/haar aan het pluche vast geplakte achterwerk af moet vegen met een A4tje waar die motie opstaat ipv super de luxe toiletpapier van 7 lagen, niet gerecycled wc papier, want dat recyclen is alleen maar voor het gepeupel.
    50 Jaar geleden hadden aangenomen motie’s nog effect, tegenwoordig dendert de trein van wanbeleid gewoon door, tot de ondergang erop volgt.

    G.M. Noldes

    Geplaatst door: Mario Noldes op
  • Tja kostprijs en winst.

    Ben het eens met Robert Jorritsma geen samenwerking is uitbuiting in het neoliberale systeem.
    Als de verladers dat niet in willen zien en ons daarbij niet willen helpen zullen ze over pakweg 10 jaar een andere vervoerstak moeten aan boren.
    Dit ten koste van de consument en de belasting betaler en het milieu.
    Om een voorbeeld te geven.
    Wij varen nu een reisje van het oosten van Duitsland naar een bestemming in Nederland.
    Voor let op: tegen een prijs van 0,019 eurocent per ton / per kilometer. En dan bruto.
    Wij kunnen niet samenwerken door het systeem van verdeel en heers.
    Dus verladers en ontvangers let op wat je doet de komende 10 jaar.
    Daarna zijn jullie aan de beurt.

    Louis de Bot

    Geplaatst door: A.J.A. de Bot op
  • helaas heeft de kleine binnenvaart geen toekomst meer.
    de laatste nieuwbouw dateert van 2002 .
    met de huidige tarieven is er geen nieuwbouw mogelijk en zonder dat geen toekomst.
    en dat kan de binnenvaart deels zichzelf aanrekenen.
    het in de vaart houden van de oudere schepen is op.lange termijn geen oplossing .
    Binnenvaart ondernemers zijn allemaal aparte eilandjes en het woordje samenwerking zijn ze bang voor .
    ik vrees dat het te laat is

    Robert Jorritsma

    Geplaatst door: S.C.P. Hollestelle op

Reageer