Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Bruggenchaos in Noord-Holland

Haarlem

De provincie Noord-Holland heeft Trigion nog tot september de tijd gegeven om de bediening van de provinciale bruggen op orde te brengen. Het komt herhaaldelijk voor dat bruggen niet kunnen worden bediend, omdat geen brugwachter beschikbaar is.

1 / 1
Wanneer de vernieuwing van de Leeghwaterbruggen over het Noordhollandskanaal in Alkmaar kan worden afgerond is ongewis. Om het wegverkeer zoveel mogelijk te ontzien is de brugbediening hier zolang zeer beperkt.  (Foto Sandra de Niet)

Wanneer de vernieuwing van de Leeghwaterbruggen over het Noordhollandskanaal in Alkmaar kan worden afgerond is ongewis. Om het wegverkeer zoveel mogelijk te ontzien is de brugbediening hier zolang zeer beperkt.  (Foto Sandra de Niet)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)
  • Machiel Smitsman

    En zo glijdt ons land steeds verder in de afgrond die “wanbestuur” heet!

  • Hein Danser

    Wanneer de provincie, bij inschrijving, zelf zou weten wat het kost om de kunstwerken te bedienen, zouden ze gelijk de aanbieders die beneden dat bedrag zitten kunnen uitsluiten. Maar het is net als bij de RWS, ze hebben niet de kennis in huis, om niet serieuze aanbiedingen uit te sluiten. Gaan gewoon (volgens mij) stomweg voor de goedkoopste inschrijving.
    En bij de Leeghwaterbrug moeten volgens mij de tweebrugdelen onafhankelijk omhoog. Omdat het stroomverbruik anders te hoog is. (Oude kabels zijn te dun). Maar dat duurt natuurlijk langer en dan staat heel de ring vast om Alkmaar. Dat is altijd in 1 richting. Dus doe je eerst het deel omhoog waar minder verkeer is en dan het deel waar veel verkeer is. Dus ook onafhankelijk de bomen bedienen, zodat het drukke verkeer niet onnodig staat te wachten. Nu gaan alle bomen dicht en de brugdelen onafhankelijk omhoog. Staat een deel van het verkeer voor jan joker stil. Want hun brugdeel gaat niet omhoog, eerst die andere. Maar de brug heeft wel langer spertijden voor de scheepvaart.

  • K Hubbers

    Elk jaar onderhand wisselen van uitzendbureau is niet slim , er zal weer best wat meer tussen wal en schip belanden, maar de binnenvaart mag daar nooit de dupe van zijn .RWS.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.