Over een jaar klaar

Bouwcombinatie Sluizen 4-5-6 VOF, een samenwerking van BAM Civiel Grote projecten, HSM Steel Structures en Istimewa Elektro, is in opdracht van Rijkswaterstaat bezig met de vervanging van drie sluizen in de Zuid-Willemsvaart langs de N279.

Over een jaar klaar

De huidige sluizen bij Veghel,
Keldonk en Beek en Donk zijn 175 jaar oud en verkeren in slechte staat. Omdat
het scheepvaartverkeer gewoon moet doorgaan legt de bouwcombinatie eerst nieuwe
sluizen neer, pal naast de oude locaties. De sluizen worden smaller dan de oude
komsluizen, maar vooral langer en dieper, zodat grotere binnenvaartschepen de
sluizen kunnen passeren. In de afbouwfase worden de oude sluizen gedeeltelijk
gesloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Over een jaar klaar | Schuttevaer.nl

Over een jaar klaar

Bouwcombinatie Sluizen 4-5-6 VOF, een samenwerking van BAM Civiel Grote projecten, HSM Steel Structures en Istimewa Elektro, is in opdracht van Rijkswaterstaat bezig met de vervanging van drie sluizen in de Zuid-Willemsvaart langs de N279.

Over een jaar klaar

De huidige sluizen bij Veghel,
Keldonk en Beek en Donk zijn 175 jaar oud en verkeren in slechte staat. Omdat
het scheepvaartverkeer gewoon moet doorgaan legt de bouwcombinatie eerst nieuwe
sluizen neer, pal naast de oude locaties. De sluizen worden smaller dan de oude
komsluizen, maar vooral langer en dieper, zodat grotere binnenvaartschepen de
sluizen kunnen passeren. In de afbouwfase worden de oude sluizen gedeeltelijk
gesloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer