Flaminia op weg naar Duitsland

Het msc Flaminia mag, meer dan vijf weken nadat aan boord brand uitbrak (14 juli), Duitse wateren binnenlopen.

Het Duitse verkeersministerie gaf dinsdag
de toestemming. Het schip werd begin deze week onder het gezag van het Duitse
Havariekommando geplaatst. Het bevond zich toen op ongeveer 450 zeemijl uit de
Britse kust en ging eerst op weg naar Britse wateren voor een
veiligheidsinspectie.
Reederei NSB uit Buxtehude en berger Smit
Salvage kregen lang geen permissie om een haven of een kustgebied binnen te
lopen. Het zwaar beschadigde schip zwierf de laatste weken met de begeleidende
sleepboten over zee om slecht weer te ontwijken. Het schip is inmiddels averij
grosse verklaard. Dat betekent dat alle partijen met een belang in de redding
van het schip, inclusief de ladingbelanghebbenden, samen zullen moeten instaan
voor de kosten van het ongeval en van de berging.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Flaminia op weg naar Duitsland | Schuttevaer.nl

Flaminia op weg naar Duitsland

Het msc Flaminia mag, meer dan vijf weken nadat aan boord brand uitbrak (14 juli), Duitse wateren binnenlopen.

Het Duitse verkeersministerie gaf dinsdag
de toestemming. Het schip werd begin deze week onder het gezag van het Duitse
Havariekommando geplaatst. Het bevond zich toen op ongeveer 450 zeemijl uit de
Britse kust en ging eerst op weg naar Britse wateren voor een
veiligheidsinspectie.
Reederei NSB uit Buxtehude en berger Smit
Salvage kregen lang geen permissie om een haven of een kustgebied binnen te
lopen. Het zwaar beschadigde schip zwierf de laatste weken met de begeleidende
sleepboten over zee om slecht weer te ontwijken. Het schip is inmiddels averij
grosse verklaard. Dat betekent dat alle partijen met een belang in de redding
van het schip, inclusief de ladingbelanghebbenden, samen zullen moeten instaan
voor de kosten van het ongeval en van de berging.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer