Toenemend aantal schepen zonder werk

Het is duidelijk dat er nog steeds teveel containerschepen in de vaart zijn. Een aantal rederijen heeft intussen schepen opgelegd.

De schepen liggen onder meer in de havens van Hamburg, Kiel en kleinere Deense havens. Bij de werf HDW in Kiel liggen sinds kort de Conti Singa en Conti Sharjah van de Conti Groep in München. De schepen zijn in beheer bij rederij BBG in Bremen. Volgens BGG-directeur Joachim Scholz zijn momenteel vier schepen uit de vaart zijn genomen. Maar van opleggen zou geen sprake zijn. ‘Ze worden in een zogenoemde warme toestand gehouden en kunnen binnen 24 uur weer uitvaren. De schepen voeren in charter voor het Zwitserse MSC. Die charters zijn afgelopen en nieuwe hebben we nog niet.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Toenemend aantal schepen zonder werk | Schuttevaer.nl

Toenemend aantal schepen zonder werk

Het is duidelijk dat er nog steeds teveel containerschepen in de vaart zijn. Een aantal rederijen heeft intussen schepen opgelegd.

De schepen liggen onder meer in de havens van Hamburg, Kiel en kleinere Deense havens. Bij de werf HDW in Kiel liggen sinds kort de Conti Singa en Conti Sharjah van de Conti Groep in München. De schepen zijn in beheer bij rederij BBG in Bremen. Volgens BGG-directeur Joachim Scholz zijn momenteel vier schepen uit de vaart zijn genomen. Maar van opleggen zou geen sprake zijn. ‘Ze worden in een zogenoemde warme toestand gehouden en kunnen binnen 24 uur weer uitvaren. De schepen voeren in charter voor het Zwitserse MSC. Die charters zijn afgelopen en nieuwe hebben we nog niet.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer