De charterhuren bleven laag. De Quorn (179.869 dwt, 1996) werd gecharterd oplevering Taicang, via Brazilië, teruglevering China voor $ 12.000 per dag, de Alina II (179.802 dwt, 1986) werd gecharterd oplevering Singapore, via India, teruglevering China voor $ 10.900 per dag.
Panamaxen
Voor de panamaxen is de markt in het Verre Oosten dermate zwak geworden dat reizen vanuit de Atlantic naar het Verre Oosten zoveel mogelijk worden vermeden, tenzij een hogere huur of een ballastbonus wordt betaald. De Fu Tong (71.330 dwt, 1998) werd gecharterd oplevering Santos, via oostkust Zuid-Amerika, teruglevering China voor $ 25.500 per dag plus een ballastbonus van $ 550.000. De huren voor reizen in het Verre Oosten zijn voor de panamaxen niet best. De Tai Plenty (73.060 dwt, 2000) werd gecharterd oplevering Taichung, via Indonesië, teruglevering Zuid-China voor $ 13.350 per dag.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?