Grote vraag naar aframaxen

Na het lange Paasweekeinde was er nog weinig nieuws van de vrachtenmarkt. Voor reizen met ijzererts van Brazilië naar China lagen de vrachten rond $ 65 per ton, van Australië rond $ 26 per ton. Huren van capesizers voor reizen van Brazilië naar China lagen rond $ 114.000 per dag. De dip voor de capesizers duurt voort, in het Verre Oosten waren de huren nog lager. De Papa (139.000 dwt, 1984) werd gecharterd oplevering Qingdao, via Australië, teruglevering China voor $ 85.000 per dag. Waarschijnlijk speelde de leeftijd van het schip een rol bij deze lage huur.Voor de panamaxen was de spotmarkt ook zwak. De Christina (77.073 dwt, 2007) werd gecharterd oplevering Qingdao voor een rondreis teruglevering China voor $ 60.000 per dag, de Ever Shining (74.346 dwt, 1999) voor een reis van Shekou naar de Zwarte Zee voor $ 50.000 per dag. Op de Atlantische routes was het wel wat beter maar niet echt goed. De Medi Genova (75.500 dwt, 2004) werd gecharterd voor een Atlantische rondreis, oplevering en teruglevering West-Europa voor $ 68.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Grote vraag naar aframaxen | Schuttevaer.nl

Grote vraag naar aframaxen

Na het lange Paasweekeinde was er nog weinig nieuws van de vrachtenmarkt. Voor reizen met ijzererts van Brazilië naar China lagen de vrachten rond $ 65 per ton, van Australië rond $ 26 per ton. Huren van capesizers voor reizen van Brazilië naar China lagen rond $ 114.000 per dag. De dip voor de capesizers duurt voort, in het Verre Oosten waren de huren nog lager. De Papa (139.000 dwt, 1984) werd gecharterd oplevering Qingdao, via Australië, teruglevering China voor $ 85.000 per dag. Waarschijnlijk speelde de leeftijd van het schip een rol bij deze lage huur.Voor de panamaxen was de spotmarkt ook zwak. De Christina (77.073 dwt, 2007) werd gecharterd oplevering Qingdao voor een rondreis teruglevering China voor $ 60.000 per dag, de Ever Shining (74.346 dwt, 1999) voor een reis van Shekou naar de Zwarte Zee voor $ 50.000 per dag. Op de Atlantische routes was het wel wat beter maar niet echt goed. De Medi Genova (75.500 dwt, 2004) werd gecharterd voor een Atlantische rondreis, oplevering en teruglevering West-Europa voor $ 68.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer