WR-181 voert toch garnalen aan

De garnalenvloot is de tweede stakingsweek ingegaan om een hogere prijs af te dwingen. Die moet volgens de vissers meer dan verdubbelen om rendabel te kunnen uitvaren, maar de eerste gesprekken met de handel heeft nog geen resultaat opgeleverd. Nieuw overleg volgt waarschijnlijk later deze week. Ook de Wieringer vissers gaven massaal gehoor aan de stakingsoproep van hun collega’s in het noorden. Alleen de garnalenkotter WR-181 voer uit en voerde aan.

WR 181

Door Menno Smit
Schipper eigenaar Gert-Jan Rotgans van de WR-181 Gerritje staat op Wieringen al jaren bekend als iemand die in de garnalenvisserij een eigen koers vaart. Dit geeft uiteraard regelmatig aanleiding tot scheve gezichten en boosheid bij collega-vissers. Vorig jaar nog werden in oktober in Den Oever de garnalen van de WR-181 (en de WR 3) door boze collega’s uit de vrachtauto gehaald, op het wegdek gestort en met gasolie overgoten. Een harde actie dus, maar voor schipper Rotgans nog geen reden zijn ideeën aan te passen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

WR-181 voert toch garnalen aan | Schuttevaer.nl

WR-181 voert toch garnalen aan

De garnalenvloot is de tweede stakingsweek ingegaan om een hogere prijs af te dwingen. Die moet volgens de vissers meer dan verdubbelen om rendabel te kunnen uitvaren, maar de eerste gesprekken met de handel heeft nog geen resultaat opgeleverd. Nieuw overleg volgt waarschijnlijk later deze week. Ook de Wieringer vissers gaven massaal gehoor aan de stakingsoproep van hun collega’s in het noorden. Alleen de garnalenkotter WR-181 voer uit en voerde aan.

WR 181

Door Menno Smit
Schipper eigenaar Gert-Jan Rotgans van de WR-181 Gerritje staat op Wieringen al jaren bekend als iemand die in de garnalenvisserij een eigen koers vaart. Dit geeft uiteraard regelmatig aanleiding tot scheve gezichten en boosheid bij collega-vissers. Vorig jaar nog werden in oktober in Den Oever de garnalen van de WR-181 (en de WR 3) door boze collega’s uit de vrachtauto gehaald, op het wegdek gestort en met gasolie overgoten. Een harde actie dus, maar voor schipper Rotgans nog geen reden zijn ideeën aan te passen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer