Aan de Reis: Veel vraag naar tankers

Met het dalen van de waterstanden neemt de vraag naar scheepsruimte toe en stijgen de vrachtprijzen. Op de Moezel waren de vrachten goed en was veel werk. In het achterland is veel vraag naar verwarmingsolie en daarom is er ook veel vraag naar tankercapaciteit.

Vanaf Sluiskil werd naar de Main 23 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Rotterdam naar Delden 6,40 euro per ton betaald en ging grind van Born naar Utrecht voor 3,25 euro per ton. Van Wemeldinge naar Spelle werd 9,75 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Uentrop was het tarief 9,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Veel vraag naar tankers | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Veel vraag naar tankers

Met het dalen van de waterstanden neemt de vraag naar scheepsruimte toe en stijgen de vrachtprijzen. Op de Moezel waren de vrachten goed en was veel werk. In het achterland is veel vraag naar verwarmingsolie en daarom is er ook veel vraag naar tankercapaciteit.

Vanaf Sluiskil werd naar de Main 23 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Rotterdam naar Delden 6,40 euro per ton betaald en ging grind van Born naar Utrecht voor 3,25 euro per ton. Van Wemeldinge naar Spelle werd 9,75 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Uentrop was het tarief 9,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer