IGS doet vaker Rotterdam aan

De Duitse IGS Logistics Group in Hamburg breidt haar aanbod uit met een aantal nieuwe containerverbindingen met Rotterdam, zowel per spoor als over water.

Reden is, dat er steeds meer transportaanvragen voor Rotterdam komen, zegt de CEO van IGS Logistics, Harald Rotter. Voor wat de scheepvaart betreft voegt IGS nieuwe afvaarten toe met Kehl en Neuss (drie keer per week) en van en naar Duisburg, Düsseldorf, Keulen en Krefeld (vijfmaal per week). Het bedrijf beschikt niet over een eigen vloot, maar maakt sinds 2014 gebruik van schepen van partners. Behalve het aantal scheepsbewegingen, wordt ook het aantal treinshuttles aanzienlijk vergroot. Er komen nieuwe verbindingen tussen Rotterdam en het Ruhrgebied, Leipzig, Nürnberg, Mainz en Kehl. Na de uitbreiding komt het totale aantal wekelijkse verbindingen tussen Rotterdam en Duitse bestemmingen op 45 voor de trein en 30 voor het schip.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

IGS doet vaker Rotterdam aan | Schuttevaer.nl

IGS doet vaker Rotterdam aan

De Duitse IGS Logistics Group in Hamburg breidt haar aanbod uit met een aantal nieuwe containerverbindingen met Rotterdam, zowel per spoor als over water.

Reden is, dat er steeds meer transportaanvragen voor Rotterdam komen, zegt de CEO van IGS Logistics, Harald Rotter. Voor wat de scheepvaart betreft voegt IGS nieuwe afvaarten toe met Kehl en Neuss (drie keer per week) en van en naar Duisburg, Düsseldorf, Keulen en Krefeld (vijfmaal per week). Het bedrijf beschikt niet over een eigen vloot, maar maakt sinds 2014 gebruik van schepen van partners. Behalve het aantal scheepsbewegingen, wordt ook het aantal treinshuttles aanzienlijk vergroot. Er komen nieuwe verbindingen tussen Rotterdam en het Ruhrgebied, Leipzig, Nürnberg, Mainz en Kehl. Na de uitbreiding komt het totale aantal wekelijkse verbindingen tussen Rotterdam en Duitse bestemmingen op 45 voor de trein en 30 voor het schip.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer