Nederlandse Kamervragen over Watertruck+

Tweede Kamerlid Lutz Jacobi heeft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu vragen gesteld over het Watertruck+. Volgens Jacobi maken Nederlandse binnenvaartondernemers zich zorgen over het Vlaamse project. ‘Schippers vinden dat het hier om oneerlijke concurrentie gaat. En dat in een sector die het al moeilijk heeft.’

Watertruck+ begint met een eerste proef met drie duwboten en 34 bakken. In de toekomst moet een Europese vloot van duwboten en bakken echter uitgroeien tot zo’n 500 bakken. Het totale budget voor Watertruck+ bedraagt 23 miljoen euro. De Europese Commissie draagt 11,5 miljoen euro bij, privépartijen leggen 9,5 miljoen euro op tafel. De Vlaamse overheid komt met de resterende twee miljoen euro over de brug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nederlandse Kamervragen over Watertruck+ | Schuttevaer.nl

Nederlandse Kamervragen over Watertruck+

Tweede Kamerlid Lutz Jacobi heeft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu vragen gesteld over het Watertruck+. Volgens Jacobi maken Nederlandse binnenvaartondernemers zich zorgen over het Vlaamse project. ‘Schippers vinden dat het hier om oneerlijke concurrentie gaat. En dat in een sector die het al moeilijk heeft.’

Watertruck+ begint met een eerste proef met drie duwboten en 34 bakken. In de toekomst moet een Europese vloot van duwboten en bakken echter uitgroeien tot zo’n 500 bakken. Het totale budget voor Watertruck+ bedraagt 23 miljoen euro. De Europese Commissie draagt 11,5 miljoen euro bij, privépartijen leggen 9,5 miljoen euro op tafel. De Vlaamse overheid komt met de resterende twee miljoen euro over de brug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer