Aan de Reis: Slechte markt

Het is een slechte markt met weinig lading en geen marktmacht voor de schippers. Bijvragen levert niet veel of niets op en er valt weinig te kiezen. Op de Main was weinig werk en gingen schepen er leeg uit. Op de Moezel hielden de bevrachters vol dat de prijs naar ARA-havens 6 euro en niet meer was. En dat is een stuk minder dan eind 2015.

Aan de Reis: Slechte markt

Zout ging van Hengelo naar Antwerpen voor 3,25 euro per ton. Kolen gingen van Antwerpen naar Dillingen en Ensdorf voor 6 euro per ton. Van Rotterdam naar Neckargartach werd voor kolen 9 euro per ton betaald en van Amsterdam naar Ensdorf 6 euro. Van Rotterdam naar Volklingen werd 6,25 euro per ton betaald. Kunstmest ging van Tertre naar Gent voor 4 euro per ton. Van Antwerpen naar Andernach werd voor kunstmest 7,50 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Slechte markt | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Slechte markt

Het is een slechte markt met weinig lading en geen marktmacht voor de schippers. Bijvragen levert niet veel of niets op en er valt weinig te kiezen. Op de Main was weinig werk en gingen schepen er leeg uit. Op de Moezel hielden de bevrachters vol dat de prijs naar ARA-havens 6 euro en niet meer was. En dat is een stuk minder dan eind 2015.

Aan de Reis: Slechte markt

Zout ging van Hengelo naar Antwerpen voor 3,25 euro per ton. Kolen gingen van Antwerpen naar Dillingen en Ensdorf voor 6 euro per ton. Van Rotterdam naar Neckargartach werd voor kolen 9 euro per ton betaald en van Amsterdam naar Ensdorf 6 euro. Van Rotterdam naar Volklingen werd 6,25 euro per ton betaald. Kunstmest ging van Tertre naar Gent voor 4 euro per ton. Van Antwerpen naar Andernach werd voor kunstmest 7,50 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer