Aan de Reis: Onderhandelen over KWZ en stakingsgeld

Schippers proberen als ze een reis afspreken KWZ en stakingsgeld te krijgen, voor als het water verder zakt of de stakingen weer beginnen. Er is weinig werk op dit moment. Het is rustig omdat de oogsten nog niet op de markt komen. In Frankrijk niet omdat ze daar op hogere prijzen voor de export wachten en in Oost-Europa en Duitsland niet omdat de vaart onzeker is vanwege het lage water en de stakingsdreiging.

Naar Oldenburg werd 7 euro per ton betaald, maar er was heel weinig aanbod. Retour zijn er vanuit de omgeving van Bremen rollen en een beetje turf in de aanbieding. Naar Hamm werd vanaf Gent en Nederlandse bestemmingen tussen de 6,25 en 6,50 euro per ton betaald. Kunstmest ging van Stein naar Ottmarsheim voor ruim 14 euro per ton. Naar de Moezel werd tussen de 7 en 9 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Onderhandelen over KWZ en stakingsgeld | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Onderhandelen over KWZ en stakingsgeld

Schippers proberen als ze een reis afspreken KWZ en stakingsgeld te krijgen, voor als het water verder zakt of de stakingen weer beginnen. Er is weinig werk op dit moment. Het is rustig omdat de oogsten nog niet op de markt komen. In Frankrijk niet omdat ze daar op hogere prijzen voor de export wachten en in Oost-Europa en Duitsland niet omdat de vaart onzeker is vanwege het lage water en de stakingsdreiging.

Naar Oldenburg werd 7 euro per ton betaald, maar er was heel weinig aanbod. Retour zijn er vanuit de omgeving van Bremen rollen en een beetje turf in de aanbieding. Naar Hamm werd vanaf Gent en Nederlandse bestemmingen tussen de 6,25 en 6,50 euro per ton betaald. Kunstmest ging van Stein naar Ottmarsheim voor ruim 14 euro per ton. Naar de Moezel werd tussen de 7 en 9 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer