De Rijn van A tot Z: Benzine- en dieselvervoer komt in tweede helft van april op gang

Het was volgens de bevrachters begin deze week rustig, zowel in de op- als in de afvaart. ‘Iedereen houdt alles voor zichzelf en er komt weinig op de vrije markt.’

De prijzen zijn beroerd, vooral als de hoge gasolieprijs wordt verrekend. Er liggen intussen ook hier en daar schepen stil omdat er geen werk is dat redelijk betaalt. Laagwater zou wat lucht in de markt kunnen
brengen. ‘Het hangt er steeds tegenaan, net wel of net niet. Misschien zet het
binnenkort toch door.’
Richting de Duitse kanalen was er eindelijk
weer een beetje werk. Naar Oldenburg werd 7 euro per ton betaald en retour liep
het goed met genoeg turf en brammen uit de omgeving van Bremen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Rijn van A tot Z: Benzine- en dieselvervoer komt in tweede helft van april op gang | Schuttevaer.nl

De Rijn van A tot Z: Benzine- en dieselvervoer komt in tweede helft van april op gang

Het was volgens de bevrachters begin deze week rustig, zowel in de op- als in de afvaart. ‘Iedereen houdt alles voor zichzelf en er komt weinig op de vrije markt.’

De prijzen zijn beroerd, vooral als de hoge gasolieprijs wordt verrekend. Er liggen intussen ook hier en daar schepen stil omdat er geen werk is dat redelijk betaalt. Laagwater zou wat lucht in de markt kunnen
brengen. ‘Het hangt er steeds tegenaan, net wel of net niet. Misschien zet het
binnenkort toch door.’
Richting de Duitse kanalen was er eindelijk
weer een beetje werk. Naar Oldenburg werd 7 euro per ton betaald en retour liep
het goed met genoeg turf en brammen uit de omgeving van Bremen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer