‘Te weinig om iedereen bezig te houden’ – De Rijn van A tot Z

‘Er is weinig aan deze week’, zegt een bevrachter lachend als een boer met kiespijn. ‘Ik hoor dat de aanvoeren stagneren, de autoverkoop daalt en de containermarkt inzakt. Als dat allemaal klopt, dan gaan we zometeen nog een gevreesde double dip in.’ Door de verminderde aanvoer zijn volgens hem de vrachtprijzen scherp gedaald. ‘Ook afvarig gaat het slecht. Op de rivieren is maar weinig te doen. Op dit moment is er te weinig lading om iedereen bezig te houden.’

Prijzen richting Haren, Lingen (Ems) waren voor veevoer 6,75 euro per ton. Richting Oldenburg was dat 7 euro per ton. De sluizen zijn daar net na drie weken weer open. Er is echter maar weinig retourwerk vanuit Duitsland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Te weinig om iedereen bezig te houden’ – De Rijn van A tot Z | Schuttevaer.nl

‘Te weinig om iedereen bezig te houden’ – De Rijn van A tot Z

‘Er is weinig aan deze week’, zegt een bevrachter lachend als een boer met kiespijn. ‘Ik hoor dat de aanvoeren stagneren, de autoverkoop daalt en de containermarkt inzakt. Als dat allemaal klopt, dan gaan we zometeen nog een gevreesde double dip in.’ Door de verminderde aanvoer zijn volgens hem de vrachtprijzen scherp gedaald. ‘Ook afvarig gaat het slecht. Op de rivieren is maar weinig te doen. Op dit moment is er te weinig lading om iedereen bezig te houden.’

Prijzen richting Haren, Lingen (Ems) waren voor veevoer 6,75 euro per ton. Richting Oldenburg was dat 7 euro per ton. De sluizen zijn daar net na drie weken weer open. Er is echter maar weinig retourwerk vanuit Duitsland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer