Van Veenwouden naar Amsterdam

Een 53 meter lange en 200 ton zware transportbrug is begin vorige week vanuit het Friese Burgum op transport naar de Coenhaven in Amsterdam gegaan. Van Wees Waterstransporten heeft daarvoor het 66 meter lange ponton Lastdrager 23 ingezet. De duwboot Alaska en sleepboot Anna 4 hebben de vracht via het Prinses Margrietkanaal over het IJsselmeer naar Amsterdam.

Veenwouden

De onderdelen van de transportbrug zijn gemaakt in de loods van Konstruktiebedrijf Visser in Veenwouden, maar de brug is op de loswal van de Burgumerdaam in elkaar gezet. Een platformwagen van Mammoet zorgde voor het transport vanaf de loswal naar het schip en in de Coenhaven weer naar de vastewal.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Van Veenwouden naar Amsterdam | Schuttevaer.nl

Van Veenwouden naar Amsterdam

Een 53 meter lange en 200 ton zware transportbrug is begin vorige week vanuit het Friese Burgum op transport naar de Coenhaven in Amsterdam gegaan. Van Wees Waterstransporten heeft daarvoor het 66 meter lange ponton Lastdrager 23 ingezet. De duwboot Alaska en sleepboot Anna 4 hebben de vracht via het Prinses Margrietkanaal over het IJsselmeer naar Amsterdam.

Veenwouden

De onderdelen van de transportbrug zijn gemaakt in de loods van Konstruktiebedrijf Visser in Veenwouden, maar de brug is op de loswal van de Burgumerdaam in elkaar gezet. Een platformwagen van Mammoet zorgde voor het transport vanaf de loswal naar het schip en in de Coenhaven weer naar de vastewal.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer