Rabobank voorziet aanhoudend lage vrachtprijs en geringe ladingtoename

De Rabobank verwacht voor 2011 een lichte groei van de economie. ‘Maar voor het Nederlandse bedrijfsleven zijn er nog een aantal “minnen” die een krachtig herstel in 2011 beperken’, zegt Paul Dirken, directeur Bedrijven van Rabobank Nederland in de sectorprognoses 2011.

Begin 2010 herstelde het transport, maar in de zomer stagneerde de groei. In de sectorprognose 2011 staat dat er meer vraag komt naar laadruimte, maar dat de vrachtprijzen ondermaats blijven in het wegvervoer en de binnenvaart. Er wordt noodgedwongen onder de kostprijs gevaren. Het herstel is te mager, om de sterke groei van nieuwe scheepstonnage te compenseren, concludeert de Rabobank. Het dieptepunt is weliswaar voorbij, maar evenwicht tussen vraag en aanbod zal naar verwachting nog enkele jaren op zich laten wachten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (19)

  • meneer Wouter

    U heeft gelijk dat schippers en ondernemers twee totaal verschillende dingen zijn.

    Het is wel zo dat als je eigenaar bent van een schip en de gezagvoerder bent komen die dingen samen.

    Kunt u een van die dingen niet besteed ze dan uit (bijv. aan uw partner).

    Als mensen die twee dingen jaren geleden gescheiden hadden we nu niet z’n langdurige crisis gehad.

    Fijn voor u dat de bank u geholpen heeft. Dat laat zien dat de bank vertrouwen in de ondernemer heeft.

    @fra fra

    Daar begint het wel mee. Gun een ander zijn plek in deze sector. Groot/klein oud/nieuw nl/de/be veel/weinig geld.

    Geplaatst door: dude op
  • Ik kan het voor mezelf niet vaak genoeg zeggen: Het is fout gegaan toen ze schippers binnenvaartondernemers zijn gaan noemen. Ik ben blij dat ik schipper ben gebleven!!
    En voor wat betreft de Rabobank:
    Mij hebben ze prima door de crisis geholpen, mijn dank daarvoor.

    Geplaatst door: Wouter op
  • de bank haha blijft de schipper altijd helpen zolang ze blijven tekenen voor een hogere rekening courant of een extra kredietje

    Geplaatst door: schippertje op
  • Coöperatief samenwerken zou misschien eens kunnen beginnen op de rivier. Op tijd stoppen als je opgelopen wordt, langzamer voorbij varen als je een liggende buurman voorbij gaat, noem maar op. Zelfs dat blijkt al te moeilijk, hou dus asjeblieft eens op over een EUBO of RAS, en ga eerst eens normaal samen leren varen.

    Geplaatst door: FraFra op
  • Voor dat dit weer een eindeloze RaS nietes welles het is de schuld van een ander discussie wordt,LEES bovenstaand artikel eens goed.

    De Rabobank verwacht de komende geen evenwicht tussen vraag en aanbod.

    De bank blijft achter de ondernemer staan mits er een goed toekomstperspectief is.

    De vrachtprijzen blijven de komende jaren fluctueren tussen best aardig en echt kut (sorry voor het woord).

    De Bank stuurt aan op samenwerking.

    Conclusie, Als je nu in de problemen zit en je hebt geen goed toekomstperspectief, kan je het echt vergeten want op een gegeven moment gaat echt de stekker er uit.

    Voorbeelden hoef ik niet te geven , iedere ondernemer heeft wel iets van gezond verstand en een rekenmachine.

    Het kan voor veel ondernemers voorkomen worden mits alle neuzen enigzins dezelfde kant op komen te staan. Al is het maar tussen NW en NO.

    Op de lange termijn ziet het er goed uit voor de binnenvaart. Of het er op de middellange goed uit ziet ligt aan de ondernemer zelf. Samenwerking gaat niet alleen over cooperaties, maar ook over communicatie, economisch en sociaal

    Geplaatst door: dude op
  • Waar het mij eigenlijk een beetje om gaat is dat als je niet mee doet met de eubocooperaties je een of ander schuldgevoel aangepraat krijgt, er word nog net niet een voet tussen de deur gestoken, zoals bij andere “overtuigers” maar het heeft er veel van weg.

    Geplaatst door: eubomoe op
  • +/- 20 jaar geleden is er een overgangsregeling gekomen voor de schippers die voor een bepaalde datum hun rijnpatent en/of groot vaarbewijs hadden: zij konden zo hun ondernemers diploma ophalen bij het rijk.
    deze mensen hebben daar nooit voor hoeven leren, maar dat wil niet zeggen dat ze niet konden rekenen ( er zijn altijd uitzonderingen ).

    **************daarna kwam de periode van de mensen die op school zaten en hun ondernemers diploma er extra bij konden halen.

    **************daarna kwam de periode dat met met het rijnpaptent behalen je gelijk ook het ondernemers diploma moest hebben en kreeg je je rijn patent niet.

    de regelgeving veranderd met de jaren,
    de marktpositie van de scheepvaart veranderde met de jaren,
    de schippers moest ondernemer in de binnenvaart worden door de jaren heen.

    alleen gebeurde dit laatste niet bij iedereen, waant degene die konden/kunnen rekenen zeiden met deze vrachtprijzen en zoveel € aan hypotheek kan het niet uit, toch werdt er veel nieuw gebouwd : schippers gingen naar de bank met een mooi verhaal over nieuwbouw, de banken kwamen bij de schippers met een mooi verhaal over nieuwbouw, en zo was de cirkel rond en met de mooie vooruitzichten van de de jaren tussen 2000 – 2007 leek het allemaal niet op te kunnen.
    niemand leek er ook maar te willen denken dat het zo mooi niet kon blijven doorgaan , dit is geen doemdenken maar de realiteit niet ieder up komt een down.

    het nieuw bouwen van schepen is nodig om een vloot aan bepaalde normen te laten voldoen, maar granieten vensterbanken in de stuurhut, afzuigkappen in de keuken van €3000,= en dat soort capriolen zijn buiten pro porsie en hebben weinig te maken met de bedrijfsvoering van een binnenvaart onderneming, en alles te maken van hoe luxe is mijn uitstraling naar de buitenwereld.
    omdat de meeste schepen toch verkocht worden in een \”ketting verkoop\” zit er aan de andere kant van de ketting altijd iemand die niet aan nieuwbouw doet en misschien wel niets van moet hebben maar ook deel uitmaakt van de cirkel van aankoop en verkoop en nu misschien wel heel hardt roept: die nieuwbouw………

    dus jong/oud/ groot schip/klein schip/ met of zonder zelf gehaald ondernemers diploma iedereen doet wat voor hem zelf goed lijkt te zijn, daarbij kijk je ook niet naar de buurman.

    als je wat wilt veranderen dan ga je kijken wat er daar voor de mogelijkheden zijn, die zijn er voor de scheepvaart namelijk niet zoveel.
    *bestaande coop zitten vol of hebben een ledenstop
    *nieuwe coops RaS en B4R laten nog leden toe.

    bedenk wel dat als u niks doet er ook niks gebeurd, en u later niemand anders dan u zelf de schuld kunt geven dat er niks is veranderd want u wachtte tenslotte tot de buren het voor u op zouden ruimen.

    de krediet crisies heeft niemand aan zien komen dus daar kunt u uw buurman niet de schuld van geven, het kopen van een schip met veel te weinig eigen vermogen is het enige wat iemand te verwijten valt ( samen met de bank)

    cooperaties zijn een heel goed middel om vraag en aanbod van lading en scheepsruimte te coordineren in de landbouw en andere sectoren werkt dit al vele jaren naar tevredenheid, je hebt gelijk een goede vertegenwoordiging naar de overheid toe om dingen aan te kaarten met betrekking tot de scheepvaart, want de bonden zijn ook zo versnippert dat ook dar niks van te verwachten valt kijk maar naar bv. walstoom

    Geplaatst door: pietje puk op
  • @RaSlid,

    Het ligt nu dus weer aan de oudere schippers!
    Het is altijd weer: die ANDER!!!! Het zou beter zijn om de balk in je eigen oog te bezien, dan de splinter bij “die ander”!

    Het is zeker zo dat er over en weer “gekat” word, maar bedenk wel dat je beter op een eerlijke en nette manier iemand over de streep kunt proberen te trekken, dan op een wijze zo als jij doet.

    Veel succes toe gewenst, maar mij haal je zo in ieder geval niet over. Ik heb er trouwens geeneens behoefte aan, en heb het gelukkig ook niet nodig.
    En voor het geval er weer door de geijkte mensen word gereageerd, ik ben ook binnenvaartondernemer, en heb getracht de bakens op tijd te verzetten en ben gelukkig nuchter gebleven. Ze hebben mij van die bank in Hardinxveld ook proberen over te halen om nieuw te bouwen, maar alleen al de manier waarop hij dit probeerde!

    Geplaatst door: D. W. op
  • @raslid,
    Ik ben geen ouderes schipper en vaar op een jonge 110mtr en toch ben ik eubomoe!
    Ik doe er op mn eigen manier iets aan door niet aan te nemen beneden een bepaalde prijs als resultaat dat ik van het jaar al 108 lege dagen heb.
    Ik ben niet van de samenwerkingsverbanden dat mag toch????

    Geplaatst door: Eubomoe op
  • Ik denk juist dat Erik de plank helemaal mis slaat!! De schipper is gewoon schipper gebleven, met als grootste hobby het varen van A naar B! Niks ondernemer, in een opgaande markt lukte het nog een beetje, om de toko draaiende te houden, maar nu de tendens neergaand is, is diezelfde schipper nergens. De gemiddelde schipper is niet met de tijd meegegaan, wat betreft de onderhandelingspositie in de vrije markt. De bevrachters hebben die omslag wel heel snel gemaakt, en heeft iedereen in zijn greep, maar met name dan toch de categorie 110mtr en groter.
    U kunt dit natuurlijk ontkennen, dat is struisvogelpolitiek, ook iets waar veel schippers heel goed in zijn, de kop in het zand steken. Deze schippers zijn waarschijnlijk ook niet meer met de Eubo te redden, die zijn zelfs al Eubomoe. En over het algemeen overal moe van. “Ik strijd niet meer voor dat kwartje”, “Pleur het er maar in” Dat noem ik ondernemersmoe! En dan bedoel ik met name de wat oudere schippers, die niet meer in staat zijn om op lange termijn de kunnen denken! En met die schippers mag de vrije markt het doen. En dat zijn ook die schippers die er voor zorgen dat we nog jaren zo door zullen kloten. En daarom zeg ik: werk samen! Het concept huren kan ook veranderen, als daar de massa een voorstander voor is! Maar u moet wel lid zijn, wil er ook maar enige sprake zijn van inspraak. Vanaf de zijlijn is het makkelijk afgeven op de Eubo, maar wees zelf constructief en doe wat aan deze situatie!!

    Geplaatst door: RaSlid op
  • Die eubo met zn RaS begint langzaam op een sekte te lijken!!

    Geplaatst door: Eubomoe op
  • kijk eric slaat hier de spijker op zijn kop. en stop nu eens met elk onderwerp met ras te vervuilen. jullie willen gewoon eubo bij iedereen door zijn strot duwen, niet iedereen heeft te hoog gegrepen.

    Geplaatst door: realist op
  • Waarom zouden banken in hemelsnaam schippers moeten stimuleren om in coöperaties te gaan werken? Schippers zijn ondernemers. Op het moment dat zij de meerwaarde van een coöperatie voor hun eigen bedrijf zien, worden ze vanzelf opgericht. Of lopen de bestaande coöperaties vol. Banken zijn geen schippers en schippers zijn geen banken.
    Banken willen hun geld terugzien met rente en hoe de ondernemers dat geld opbrengen zal banken een zorg zijn. Hoe moeilijk kan het zijn in deze wereld?

    Geplaatst door: Erik op
  • de bedrijvenadviseur van binnenvaartbank hardinxveld-giessendam weet van en het bestaan van de cooperatie opzetting en verder heeft hij zich er niet in verdiept want het speelt zich volgens hem op een hoger nivo af dan waar hij invloed op heeft.
    en dat noemt zich dan adviseur

    Geplaatst door: pietje puk op
  • Dat de top van de Rabo bank er nu van doordrongen is dat de cooperaties een goede zaak zijn is al een hele mooie zaak.
    Alleen zouden de accountmanagers dit ook moeten uitdragen,maar helaas hebben die nog vaak de bevrachters in familiare- of vriendenkring en zolang deze accountmanagers niet uitgewisseld worden zal dat gekonkel wel blijven bestaan.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • In plaats van de Rabo aan te vallen indeze, kan je ook kijken hoe je het beste kan gaan roeien met de riemen die je aangereikt word.

    Ze zeggen hardop dat jeje aan kan gaan sluiten bij een Coöp…….voor sommigen misschien het duwtje in de rug?

    Geplaatst door: RH van der Meulen op
  • rabobank zorgt eerst dat iedereen aan de geeuwhonger ligt en wast dan de handen in onschuld
    als ze tegen iedereen zeggen blijf maar liggen voor te lage prijzen mag je niet varen was het vorig jaar al opgelost nu iedereen alles kwijt

    Geplaatst door: sjakie op
  • En zo helpt de rabobank de werkende bedelaar? Allen naar EUBO dan word de werkende bedelaar weer ondernemer!Dan is er kans wat voor transport betaalt wordt bij de vervoerder komt? Ook ligdagen!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Nou Rabobank,waar blijf je dan nu met je beoogde lening aan R.A.S.

    Geplaatst door: tineke op

Reageer

Rabobank voorziet aanhoudend lage vrachtprijs en geringe ladingtoename | Schuttevaer.nl

Rabobank voorziet aanhoudend lage vrachtprijs en geringe ladingtoename

De Rabobank verwacht voor 2011 een lichte groei van de economie. ‘Maar voor het Nederlandse bedrijfsleven zijn er nog een aantal “minnen” die een krachtig herstel in 2011 beperken’, zegt Paul Dirken, directeur Bedrijven van Rabobank Nederland in de sectorprognoses 2011.

Begin 2010 herstelde het transport, maar in de zomer stagneerde de groei. In de sectorprognose 2011 staat dat er meer vraag komt naar laadruimte, maar dat de vrachtprijzen ondermaats blijven in het wegvervoer en de binnenvaart. Er wordt noodgedwongen onder de kostprijs gevaren. Het herstel is te mager, om de sterke groei van nieuwe scheepstonnage te compenseren, concludeert de Rabobank. Het dieptepunt is weliswaar voorbij, maar evenwicht tussen vraag en aanbod zal naar verwachting nog enkele jaren op zich laten wachten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (19)

  • meneer Wouter

    U heeft gelijk dat schippers en ondernemers twee totaal verschillende dingen zijn.

    Het is wel zo dat als je eigenaar bent van een schip en de gezagvoerder bent komen die dingen samen.

    Kunt u een van die dingen niet besteed ze dan uit (bijv. aan uw partner).

    Als mensen die twee dingen jaren geleden gescheiden hadden we nu niet z’n langdurige crisis gehad.

    Fijn voor u dat de bank u geholpen heeft. Dat laat zien dat de bank vertrouwen in de ondernemer heeft.

    @fra fra

    Daar begint het wel mee. Gun een ander zijn plek in deze sector. Groot/klein oud/nieuw nl/de/be veel/weinig geld.

    Geplaatst door: dude op
  • Ik kan het voor mezelf niet vaak genoeg zeggen: Het is fout gegaan toen ze schippers binnenvaartondernemers zijn gaan noemen. Ik ben blij dat ik schipper ben gebleven!!
    En voor wat betreft de Rabobank:
    Mij hebben ze prima door de crisis geholpen, mijn dank daarvoor.

    Geplaatst door: Wouter op
  • de bank haha blijft de schipper altijd helpen zolang ze blijven tekenen voor een hogere rekening courant of een extra kredietje

    Geplaatst door: schippertje op
  • Coöperatief samenwerken zou misschien eens kunnen beginnen op de rivier. Op tijd stoppen als je opgelopen wordt, langzamer voorbij varen als je een liggende buurman voorbij gaat, noem maar op. Zelfs dat blijkt al te moeilijk, hou dus asjeblieft eens op over een EUBO of RAS, en ga eerst eens normaal samen leren varen.

    Geplaatst door: FraFra op
  • Voor dat dit weer een eindeloze RaS nietes welles het is de schuld van een ander discussie wordt,LEES bovenstaand artikel eens goed.

    De Rabobank verwacht de komende geen evenwicht tussen vraag en aanbod.

    De bank blijft achter de ondernemer staan mits er een goed toekomstperspectief is.

    De vrachtprijzen blijven de komende jaren fluctueren tussen best aardig en echt kut (sorry voor het woord).

    De Bank stuurt aan op samenwerking.

    Conclusie, Als je nu in de problemen zit en je hebt geen goed toekomstperspectief, kan je het echt vergeten want op een gegeven moment gaat echt de stekker er uit.

    Voorbeelden hoef ik niet te geven , iedere ondernemer heeft wel iets van gezond verstand en een rekenmachine.

    Het kan voor veel ondernemers voorkomen worden mits alle neuzen enigzins dezelfde kant op komen te staan. Al is het maar tussen NW en NO.

    Op de lange termijn ziet het er goed uit voor de binnenvaart. Of het er op de middellange goed uit ziet ligt aan de ondernemer zelf. Samenwerking gaat niet alleen over cooperaties, maar ook over communicatie, economisch en sociaal

    Geplaatst door: dude op
  • Waar het mij eigenlijk een beetje om gaat is dat als je niet mee doet met de eubocooperaties je een of ander schuldgevoel aangepraat krijgt, er word nog net niet een voet tussen de deur gestoken, zoals bij andere “overtuigers” maar het heeft er veel van weg.

    Geplaatst door: eubomoe op
  • +/- 20 jaar geleden is er een overgangsregeling gekomen voor de schippers die voor een bepaalde datum hun rijnpatent en/of groot vaarbewijs hadden: zij konden zo hun ondernemers diploma ophalen bij het rijk.
    deze mensen hebben daar nooit voor hoeven leren, maar dat wil niet zeggen dat ze niet konden rekenen ( er zijn altijd uitzonderingen ).

    **************daarna kwam de periode van de mensen die op school zaten en hun ondernemers diploma er extra bij konden halen.

    **************daarna kwam de periode dat met met het rijnpaptent behalen je gelijk ook het ondernemers diploma moest hebben en kreeg je je rijn patent niet.

    de regelgeving veranderd met de jaren,
    de marktpositie van de scheepvaart veranderde met de jaren,
    de schippers moest ondernemer in de binnenvaart worden door de jaren heen.

    alleen gebeurde dit laatste niet bij iedereen, waant degene die konden/kunnen rekenen zeiden met deze vrachtprijzen en zoveel € aan hypotheek kan het niet uit, toch werdt er veel nieuw gebouwd : schippers gingen naar de bank met een mooi verhaal over nieuwbouw, de banken kwamen bij de schippers met een mooi verhaal over nieuwbouw, en zo was de cirkel rond en met de mooie vooruitzichten van de de jaren tussen 2000 – 2007 leek het allemaal niet op te kunnen.
    niemand leek er ook maar te willen denken dat het zo mooi niet kon blijven doorgaan , dit is geen doemdenken maar de realiteit niet ieder up komt een down.

    het nieuw bouwen van schepen is nodig om een vloot aan bepaalde normen te laten voldoen, maar granieten vensterbanken in de stuurhut, afzuigkappen in de keuken van €3000,= en dat soort capriolen zijn buiten pro porsie en hebben weinig te maken met de bedrijfsvoering van een binnenvaart onderneming, en alles te maken van hoe luxe is mijn uitstraling naar de buitenwereld.
    omdat de meeste schepen toch verkocht worden in een \”ketting verkoop\” zit er aan de andere kant van de ketting altijd iemand die niet aan nieuwbouw doet en misschien wel niets van moet hebben maar ook deel uitmaakt van de cirkel van aankoop en verkoop en nu misschien wel heel hardt roept: die nieuwbouw………

    dus jong/oud/ groot schip/klein schip/ met of zonder zelf gehaald ondernemers diploma iedereen doet wat voor hem zelf goed lijkt te zijn, daarbij kijk je ook niet naar de buurman.

    als je wat wilt veranderen dan ga je kijken wat er daar voor de mogelijkheden zijn, die zijn er voor de scheepvaart namelijk niet zoveel.
    *bestaande coop zitten vol of hebben een ledenstop
    *nieuwe coops RaS en B4R laten nog leden toe.

    bedenk wel dat als u niks doet er ook niks gebeurd, en u later niemand anders dan u zelf de schuld kunt geven dat er niks is veranderd want u wachtte tenslotte tot de buren het voor u op zouden ruimen.

    de krediet crisies heeft niemand aan zien komen dus daar kunt u uw buurman niet de schuld van geven, het kopen van een schip met veel te weinig eigen vermogen is het enige wat iemand te verwijten valt ( samen met de bank)

    cooperaties zijn een heel goed middel om vraag en aanbod van lading en scheepsruimte te coordineren in de landbouw en andere sectoren werkt dit al vele jaren naar tevredenheid, je hebt gelijk een goede vertegenwoordiging naar de overheid toe om dingen aan te kaarten met betrekking tot de scheepvaart, want de bonden zijn ook zo versnippert dat ook dar niks van te verwachten valt kijk maar naar bv. walstoom

    Geplaatst door: pietje puk op
  • @RaSlid,

    Het ligt nu dus weer aan de oudere schippers!
    Het is altijd weer: die ANDER!!!! Het zou beter zijn om de balk in je eigen oog te bezien, dan de splinter bij “die ander”!

    Het is zeker zo dat er over en weer “gekat” word, maar bedenk wel dat je beter op een eerlijke en nette manier iemand over de streep kunt proberen te trekken, dan op een wijze zo als jij doet.

    Veel succes toe gewenst, maar mij haal je zo in ieder geval niet over. Ik heb er trouwens geeneens behoefte aan, en heb het gelukkig ook niet nodig.
    En voor het geval er weer door de geijkte mensen word gereageerd, ik ben ook binnenvaartondernemer, en heb getracht de bakens op tijd te verzetten en ben gelukkig nuchter gebleven. Ze hebben mij van die bank in Hardinxveld ook proberen over te halen om nieuw te bouwen, maar alleen al de manier waarop hij dit probeerde!

    Geplaatst door: D. W. op
  • @raslid,
    Ik ben geen ouderes schipper en vaar op een jonge 110mtr en toch ben ik eubomoe!
    Ik doe er op mn eigen manier iets aan door niet aan te nemen beneden een bepaalde prijs als resultaat dat ik van het jaar al 108 lege dagen heb.
    Ik ben niet van de samenwerkingsverbanden dat mag toch????

    Geplaatst door: Eubomoe op
  • Ik denk juist dat Erik de plank helemaal mis slaat!! De schipper is gewoon schipper gebleven, met als grootste hobby het varen van A naar B! Niks ondernemer, in een opgaande markt lukte het nog een beetje, om de toko draaiende te houden, maar nu de tendens neergaand is, is diezelfde schipper nergens. De gemiddelde schipper is niet met de tijd meegegaan, wat betreft de onderhandelingspositie in de vrije markt. De bevrachters hebben die omslag wel heel snel gemaakt, en heeft iedereen in zijn greep, maar met name dan toch de categorie 110mtr en groter.
    U kunt dit natuurlijk ontkennen, dat is struisvogelpolitiek, ook iets waar veel schippers heel goed in zijn, de kop in het zand steken. Deze schippers zijn waarschijnlijk ook niet meer met de Eubo te redden, die zijn zelfs al Eubomoe. En over het algemeen overal moe van. “Ik strijd niet meer voor dat kwartje”, “Pleur het er maar in” Dat noem ik ondernemersmoe! En dan bedoel ik met name de wat oudere schippers, die niet meer in staat zijn om op lange termijn de kunnen denken! En met die schippers mag de vrije markt het doen. En dat zijn ook die schippers die er voor zorgen dat we nog jaren zo door zullen kloten. En daarom zeg ik: werk samen! Het concept huren kan ook veranderen, als daar de massa een voorstander voor is! Maar u moet wel lid zijn, wil er ook maar enige sprake zijn van inspraak. Vanaf de zijlijn is het makkelijk afgeven op de Eubo, maar wees zelf constructief en doe wat aan deze situatie!!

    Geplaatst door: RaSlid op
  • Die eubo met zn RaS begint langzaam op een sekte te lijken!!

    Geplaatst door: Eubomoe op
  • kijk eric slaat hier de spijker op zijn kop. en stop nu eens met elk onderwerp met ras te vervuilen. jullie willen gewoon eubo bij iedereen door zijn strot duwen, niet iedereen heeft te hoog gegrepen.

    Geplaatst door: realist op
  • Waarom zouden banken in hemelsnaam schippers moeten stimuleren om in coöperaties te gaan werken? Schippers zijn ondernemers. Op het moment dat zij de meerwaarde van een coöperatie voor hun eigen bedrijf zien, worden ze vanzelf opgericht. Of lopen de bestaande coöperaties vol. Banken zijn geen schippers en schippers zijn geen banken.
    Banken willen hun geld terugzien met rente en hoe de ondernemers dat geld opbrengen zal banken een zorg zijn. Hoe moeilijk kan het zijn in deze wereld?

    Geplaatst door: Erik op
  • de bedrijvenadviseur van binnenvaartbank hardinxveld-giessendam weet van en het bestaan van de cooperatie opzetting en verder heeft hij zich er niet in verdiept want het speelt zich volgens hem op een hoger nivo af dan waar hij invloed op heeft.
    en dat noemt zich dan adviseur

    Geplaatst door: pietje puk op
  • Dat de top van de Rabo bank er nu van doordrongen is dat de cooperaties een goede zaak zijn is al een hele mooie zaak.
    Alleen zouden de accountmanagers dit ook moeten uitdragen,maar helaas hebben die nog vaak de bevrachters in familiare- of vriendenkring en zolang deze accountmanagers niet uitgewisseld worden zal dat gekonkel wel blijven bestaan.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • In plaats van de Rabo aan te vallen indeze, kan je ook kijken hoe je het beste kan gaan roeien met de riemen die je aangereikt word.

    Ze zeggen hardop dat jeje aan kan gaan sluiten bij een Coöp…….voor sommigen misschien het duwtje in de rug?

    Geplaatst door: RH van der Meulen op
  • rabobank zorgt eerst dat iedereen aan de geeuwhonger ligt en wast dan de handen in onschuld
    als ze tegen iedereen zeggen blijf maar liggen voor te lage prijzen mag je niet varen was het vorig jaar al opgelost nu iedereen alles kwijt

    Geplaatst door: sjakie op
  • En zo helpt de rabobank de werkende bedelaar? Allen naar EUBO dan word de werkende bedelaar weer ondernemer!Dan is er kans wat voor transport betaalt wordt bij de vervoerder komt? Ook ligdagen!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Nou Rabobank,waar blijf je dan nu met je beoogde lening aan R.A.S.

    Geplaatst door: tineke op

Reageer