Aan de reis: Vechten tegen de bierkaai

Er is te weinig lading om iedereen aan het werk te houden. Veel binnenvaartondernemers zijn, voornamelijk uit onvrede over de vrachtprijzen, langzaam op gang gekomen in het nieuwe jaar. Maar na een paar weken stilliggen en reizen afslaan, willen de meesten nu toch wel serieus aan de reis en dat is moeilijk. Er wordt heel vroeg aangenomen. Collega’s beklagen zich daarover, omdat het volgens hen een prijsverlagend effect heeft.

Veel reizen worden geweigerd, maar gaan vervolgens meestal wel weg naar een ander en dat is deprimerend voor schippers die proberen aan hogere prijzen vast te houden. Het is al met al vechten tegen de bierkaai. Velen nemen maar het beste van het slechtste aan, maar vragen zich wel af hoe lang dit nog kan doorgaan.
Ook in Frankrijk is het na het verdwijnen van de CIS slecht gegaan met de vrachtprijzen. Die zijn inmiddels met zo’n 20% gedaald.
Nog steeds veel ijs en nu ook laag water zorgen voor slechte vaaromstandigheden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de reis: Vechten tegen de bierkaai | Schuttevaer.nl

Aan de reis: Vechten tegen de bierkaai

Er is te weinig lading om iedereen aan het werk te houden. Veel binnenvaartondernemers zijn, voornamelijk uit onvrede over de vrachtprijzen, langzaam op gang gekomen in het nieuwe jaar. Maar na een paar weken stilliggen en reizen afslaan, willen de meesten nu toch wel serieus aan de reis en dat is moeilijk. Er wordt heel vroeg aangenomen. Collega’s beklagen zich daarover, omdat het volgens hen een prijsverlagend effect heeft.

Veel reizen worden geweigerd, maar gaan vervolgens meestal wel weg naar een ander en dat is deprimerend voor schippers die proberen aan hogere prijzen vast te houden. Het is al met al vechten tegen de bierkaai. Velen nemen maar het beste van het slechtste aan, maar vragen zich wel af hoe lang dit nog kan doorgaan.
Ook in Frankrijk is het na het verdwijnen van de CIS slecht gegaan met de vrachtprijzen. Die zijn inmiddels met zo’n 20% gedaald.
Nog steeds veel ijs en nu ook laag water zorgen voor slechte vaaromstandigheden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer