Rijn van A tot Z: ‘Binnenvaart te duur met KWZ’

Er gebeurde begin deze week weinig. Zo weinig, dat bevrachters moeite hebben om concrete prijzen te noemen. ‘Er is product zat, maar het lage water houdt het tegen’, zegt een bevrachter. ‘Verladers vinden de binnenvaart te duur. Verder hoor ik ook dat ze vaker voor de trein kiezen. Treinen zijn momenteel met die hoge KWZ goedkoper.’

De pegel van Pfelling op de Rijn stond begin vorige week op 3,60 meter en begin deze week rond de 3,30 meter. Konstanz steeg met 4 centimeten naar 2,97 meter en Maxau steeg licht naar 3,87 meter. Kaub stond begin deze week op 0,97 meter en staat zaterdag op 86 centimeter. Koblenz staat tegen het weekeinde op 93 centimeter, Keulen op 1,45 meter en Ruhrort op 2,32 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rijn van A tot Z: ‘Binnenvaart te duur met KWZ’ | Schuttevaer.nl

Rijn van A tot Z: ‘Binnenvaart te duur met KWZ’

Er gebeurde begin deze week weinig. Zo weinig, dat bevrachters moeite hebben om concrete prijzen te noemen. ‘Er is product zat, maar het lage water houdt het tegen’, zegt een bevrachter. ‘Verladers vinden de binnenvaart te duur. Verder hoor ik ook dat ze vaker voor de trein kiezen. Treinen zijn momenteel met die hoge KWZ goedkoper.’

De pegel van Pfelling op de Rijn stond begin vorige week op 3,60 meter en begin deze week rond de 3,30 meter. Konstanz steeg met 4 centimeten naar 2,97 meter en Maxau steeg licht naar 3,87 meter. Kaub stond begin deze week op 0,97 meter en staat zaterdag op 86 centimeter. Koblenz staat tegen het weekeinde op 93 centimeter, Keulen op 1,45 meter en Ruhrort op 2,32 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer