Mazda kiest voor Zeebrugge

De haven van Zeebrugge krijgt er binnenkort een jaarlijkse autotrafiek bij van 79.000 Mazda’s. De Vlaamse zeehaven neemt daarmee de plaats in van Rotterdam. Vanuit Zeebrugge worden dan onderandere dealers in Groot-Brittannië worden bevoorraad.

Dat kondigde Jorgen Olesen aan, directeur van Mazda Logistics Europe (MLE), het logistieke centrum van de groep dat in Willebroek is gevestigd en dat dit jaar zijn veertigjarig bestaan viert.
Olesen loofde daarbij ook de efficiëntie van de Vlaamse havens. In Antwerpen zetten autocarriers van NYK , Wallenius Lines , Mitsui en K-Line vorig jaar ook al 84.000 Japanse wagens aan land. Het zijn havenarbeiders die de auto’s uit de autocarriers de wal op rijden  en ze parkeren op de terminal van het Antwerp Car Processing Center (ACPC) op de Antwerpse linkeroever. Een ploeg van veertig man slaagt erin om op een shift van acht uur tot 1.200 Japanners aan land te zetten. In het ACPC krijgen de auto’s een laatste check en een poetsbeurt alvorens te worden afgeleverd bij de verdeelcentra. (JG)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Mazda kiest voor Zeebrugge | Schuttevaer.nl

Mazda kiest voor Zeebrugge

De haven van Zeebrugge krijgt er binnenkort een jaarlijkse autotrafiek bij van 79.000 Mazda’s. De Vlaamse zeehaven neemt daarmee de plaats in van Rotterdam. Vanuit Zeebrugge worden dan onderandere dealers in Groot-Brittannië worden bevoorraad.

Dat kondigde Jorgen Olesen aan, directeur van Mazda Logistics Europe (MLE), het logistieke centrum van de groep dat in Willebroek is gevestigd en dat dit jaar zijn veertigjarig bestaan viert.
Olesen loofde daarbij ook de efficiëntie van de Vlaamse havens. In Antwerpen zetten autocarriers van NYK , Wallenius Lines , Mitsui en K-Line vorig jaar ook al 84.000 Japanse wagens aan land. Het zijn havenarbeiders die de auto’s uit de autocarriers de wal op rijden  en ze parkeren op de terminal van het Antwerp Car Processing Center (ACPC) op de Antwerpse linkeroever. Een ploeg van veertig man slaagt erin om op een shift van acht uur tot 1.200 Japanners aan land te zetten. In het ACPC krijgen de auto’s een laatste check en een poetsbeurt alvorens te worden afgeleverd bij de verdeelcentra. (JG)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer