Dat kondigde Jorgen Olesen aan, directeur van Mazda Logistics Europe (MLE), het logistieke centrum van de groep dat in Willebroek is gevestigd en dat dit jaar zijn veertigjarig bestaan viert.
Olesen loofde daarbij ook de efficiëntie van de Vlaamse havens. In Antwerpen zetten autocarriers van NYK , Wallenius Lines , Mitsui en K-Line vorig jaar ook al 84.000 Japanse wagens aan land. Het zijn havenarbeiders die de auto’s uit de autocarriers de wal op rijden en ze parkeren op de terminal van het Antwerp Car Processing Center (ACPC) op de Antwerpse linkeroever. Een ploeg van veertig man slaagt erin om op een shift van acht uur tot 1.200 Japanners aan land te zetten. In het ACPC krijgen de auto’s een laatste check en een poetsbeurt alvorens te worden afgeleverd bij de verdeelcentra. (JG)
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?