Schippers en roeiers hengelen naar expertise Jaap Lems

De dit jaar gepensioneerde Rijkshavenmeester en havenmeester van Rotterdam, mr. Jaap Lems (64) in ’s Heer Hendrikskinderen (Zeeland), is gepolst om voorzitter te worden van Koninklijke Schuttevaerafdeling Midden-Zeeland. Hij heeft ‘er wel zin in’, als de leden hem tenminste willen, zoals hij erop laat volgen. De binnenvaart heeft hem altijd na aan het hart gelegen, zegt hij. Een gesprek met Jaap Lems, over binnen- en zeevaart, het zwarte gat van de gepensioneerde en het inhuren van acteurs.

Jaap en Snuitje

Door Lies Russel
‘De binnenvaart neemt in de Rotterdamse haven een belangrijke plaats in, daar heb ik ook altijd op gehamerd als havenmeester. Binnenvaart in een grote zeehaven is vrij uniek. Maar de combinatie van zee- en binnenvaart op drukke wateren vraagt onder meer om een goede communicatie. Ik ben er groot voorstander van om Engels ook in de binnenvaart aan te wijzen als voertaal.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Schippers en roeiers hengelen naar expertise Jaap Lems | Schuttevaer.nl

Schippers en roeiers hengelen naar expertise Jaap Lems

De dit jaar gepensioneerde Rijkshavenmeester en havenmeester van Rotterdam, mr. Jaap Lems (64) in ’s Heer Hendrikskinderen (Zeeland), is gepolst om voorzitter te worden van Koninklijke Schuttevaerafdeling Midden-Zeeland. Hij heeft ‘er wel zin in’, als de leden hem tenminste willen, zoals hij erop laat volgen. De binnenvaart heeft hem altijd na aan het hart gelegen, zegt hij. Een gesprek met Jaap Lems, over binnen- en zeevaart, het zwarte gat van de gepensioneerde en het inhuren van acteurs.

Jaap en Snuitje

Door Lies Russel
‘De binnenvaart neemt in de Rotterdamse haven een belangrijke plaats in, daar heb ik ook altijd op gehamerd als havenmeester. Binnenvaart in een grote zeehaven is vrij uniek. Maar de combinatie van zee- en binnenvaart op drukke wateren vraagt onder meer om een goede communicatie. Ik ben er groot voorstander van om Engels ook in de binnenvaart aan te wijzen als voertaal.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer