Groen varen is ‘hobbywerk’

‘Groen varen’ is kostbaar. Je moet het als binnenvaartondernemer dus vooral doen voor het milieu en niet zozeer voor je portemonnee. Want de investeringen die gepaard gaan met het milieuvriendelijker maken van het schip, bijvoorbeeld met een LNG-installatie, zijn meestal niet terug te verdienen. ‘Zakelijk gezien ben je stom bezig’, vat een schipper de vergroening van zijn 110-meterschip kort samen. ‘Het blijft hobbywerk.’

Groen varen is ‘hobbywerk'

Binnenvaart kan milieu-investeringen niet terugverdienen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Groen varen is ‘hobbywerk’ | Schuttevaer.nl

Groen varen is ‘hobbywerk’

‘Groen varen’ is kostbaar. Je moet het als binnenvaartondernemer dus vooral doen voor het milieu en niet zozeer voor je portemonnee. Want de investeringen die gepaard gaan met het milieuvriendelijker maken van het schip, bijvoorbeeld met een LNG-installatie, zijn meestal niet terug te verdienen. ‘Zakelijk gezien ben je stom bezig’, vat een schipper de vergroening van zijn 110-meterschip kort samen. ‘Het blijft hobbywerk.’

Groen varen is ‘hobbywerk'

Binnenvaart kan milieu-investeringen niet terugverdienen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer