Het was Damen’s sales manager Norway, Remko Hottentot, een doorn in het oog. Vanuit zijn kantoor in Stavanger zag hij de vloot opgelegde bevoorraders alsmaar groter worden. En door de aanhoudend lage olieprijzen zou in deze situatie voorlopig geen verandering komen. Voor hem aanleiding om samen met het ontwerpteam van Damen eens na te denken over de mogelijkheid of deze moderne schepen in andere sectoren rendabel zouden kunnen worden ingezet. Dat heeft volgens de Nederlandse wervengroep een aantal bijzondere ideeën opgeleverd. Remko Hottentot zegt hier zelf over: ‘Wij hebben oplossingen bedacht voor de inzet in alternatieve sectoren, zoals de aquacultuur, maar ook als containerfeeder, logistiek supportvaartuig bij marine-operaties of als accommodatie- c.q. onderhoudsvaartuig in de windenergiesector.’
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?