Damen wil opgelegde bevoorraders ombouwen

Er liggen in havens rondom de Noordzee meer dan 100 werkloze platformbevoorradingsvaartuigen stil. Maar niet voor lang als het aan de Damen Shipyards Group ligt. De schepen zijn zeer geschikt om na ombouw in andere sectoren rendabel te worden ingezet.

Damen wil opgelegde bevoorraders ombouwen

Het was Damen’s sales manager Norway, Remko Hottentot, een doorn in het oog. Vanuit zijn kantoor in Stavanger zag hij de vloot opgelegde bevoorraders alsmaar groter worden. En door de aanhoudend lage olieprijzen zou in deze situatie voorlopig geen verandering komen. Voor hem aanleiding om samen met het ontwerpteam van Damen eens na te denken over de mogelijkheid of deze moderne schepen in andere sectoren rendabel zouden kunnen worden ingezet. Dat heeft volgens de Nederlandse wervengroep een aantal bijzondere ideeën opgeleverd. Remko Hottentot zegt hier zelf over: ‘Wij hebben oplossingen bedacht voor de inzet in alternatieve sectoren, zoals de aquacultuur, maar ook als containerfeeder, logistiek supportvaartuig bij marine-operaties of als accommodatie- c.q. onderhoudsvaartuig in de windenergiesector.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Damen wil opgelegde bevoorraders ombouwen | Schuttevaer.nl

Damen wil opgelegde bevoorraders ombouwen

Er liggen in havens rondom de Noordzee meer dan 100 werkloze platformbevoorradingsvaartuigen stil. Maar niet voor lang als het aan de Damen Shipyards Group ligt. De schepen zijn zeer geschikt om na ombouw in andere sectoren rendabel te worden ingezet.

Damen wil opgelegde bevoorraders ombouwen

Het was Damen’s sales manager Norway, Remko Hottentot, een doorn in het oog. Vanuit zijn kantoor in Stavanger zag hij de vloot opgelegde bevoorraders alsmaar groter worden. En door de aanhoudend lage olieprijzen zou in deze situatie voorlopig geen verandering komen. Voor hem aanleiding om samen met het ontwerpteam van Damen eens na te denken over de mogelijkheid of deze moderne schepen in andere sectoren rendabel zouden kunnen worden ingezet. Dat heeft volgens de Nederlandse wervengroep een aantal bijzondere ideeën opgeleverd. Remko Hottentot zegt hier zelf over: ‘Wij hebben oplossingen bedacht voor de inzet in alternatieve sectoren, zoals de aquacultuur, maar ook als containerfeeder, logistiek supportvaartuig bij marine-operaties of als accommodatie- c.q. onderhoudsvaartuig in de windenergiesector.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer