IHC bouwt nieuwe sleephopperzuiger voor DEME

Royal IHC gaat een multifunctioneel baggerschip bouwen voor het Belgische DEME.

IHC bouwt nieuwe sleephopperzuiger voor DEME

De sleephopperzuiger van 15.000 kuub krijgt de naam Bonny River en wordt geleverd met een extra lange zuigbuis en een tweede zuigbuis met zware rotssleepkop, waardoor ze ook in gebieden met harde bodem kan opereren.

De Bonny River wordt het eerste schip in de DEME-vloot met een gesloten recirculatiesysteem. Dit minimaliseert de vertroebeling van het zeewater dat wordt gegenereerd door het overvloeiwater en maakt het mogelijk dat het schip ook in ecologisch kwetsbare gebieden kan baggeren.

De hydrodynamische romp en de dual fuel-motoren (diesel en LNG) zorgen voor verdere optimalisering van het brandstofverbruik en CO2-uitstoot. Vanwege haar beperkte diepgang is de Bonny River ook geschikt voor operaties in ondiep water.

IHC verzorgt de turnkey levering van het gehele schip, inclusief de bagger-, elektrische- en hydraulische installaties en het automatiseringssysteem. De bouw heeft in China plaats. (PN)

IHC bouwt nieuwe sleephopperzuiger voor DEME | Schuttevaer.nl

IHC bouwt nieuwe sleephopperzuiger voor DEME

Royal IHC gaat een multifunctioneel baggerschip bouwen voor het Belgische DEME.

IHC bouwt nieuwe sleephopperzuiger voor DEME

De sleephopperzuiger van 15.000 kuub krijgt de naam Bonny River en wordt geleverd met een extra lange zuigbuis en een tweede zuigbuis met zware rotssleepkop, waardoor ze ook in gebieden met harde bodem kan opereren.

De Bonny River wordt het eerste schip in de DEME-vloot met een gesloten recirculatiesysteem. Dit minimaliseert de vertroebeling van het zeewater dat wordt gegenereerd door het overvloeiwater en maakt het mogelijk dat het schip ook in ecologisch kwetsbare gebieden kan baggeren.

De hydrodynamische romp en de dual fuel-motoren (diesel en LNG) zorgen voor verdere optimalisering van het brandstofverbruik en CO2-uitstoot. Vanwege haar beperkte diepgang is de Bonny River ook geschikt voor operaties in ondiep water.

IHC verzorgt de turnkey levering van het gehele schip, inclusief de bagger-, elektrische- en hydraulische installaties en het automatiseringssysteem. De bouw heeft in China plaats. (PN)