Na Leny II volgt Sint Maarten

Scheepswerf Trico in Rotterdam heeft onlangs de tanker Leny II opgeleverd. Ze is de middelste van een serie van drie tankers.

Na Leny II volgt Sint Maarten

De Leny kwam in maart als eerste in de vaart, de laatste wordt de tanker Sint Maarten. Die volgt nog deze maand.

De Leny II is een type C tanker van 85 meter lang en 9,60 meter breed en gaat varen voor Interstream. Het casco werd gebouwd in het Servische Kladovo. In november was het caso gereed en werd het naar Trico gebracht. De afbouwperiode bij Trico bedraagt voor alle drie de schepen ongeveer 10 weken.

De drie tankers zijn vrijwel identiek. Zo hebben ze vijf tanks en een slobtank met een totale capaciteit van 1835 kuub. Alleen de Sint Maarten heeft een bunkergiekfunctie. In de machinekamer staat als hoofdmotor een Mitsubishi van 953 pk, de generatoren zijn van John Deere. Deze drie tankers hebben een vast opgestelde butterwash-machine met een warmwaterketel van Heatmaster.

De proefvaart van de Leny II is 4 april geweest. ‘Dat ging met Lloyds Register’, vertelt projectmanager Henri Kruisinga van Trico. ‘Zonder restpunten, alles was dus helemaal goed. De Leny II is vervolgens 8 april in de vaart gekomen.’

Portefeuille

De proefvaart van de Sint Maarten is 30 mei. ‘Daarna volgt nog het mts Sacha. Deze tanker verwachten we eerdaags bij onze werf. Verder gaan we nog de duwboot Kuldipsingh afbouwen. Die is eind mei bij Trico en gaat na vijf weken afbouwtijd naar Suriname. Begin juni hebben we een opdracht voor een duwboot voor VKV. Ook zijn we bezig met een nieuw bunkerponton voor Slurink-Zwaans. Die wordt bij ons gebouwd in het ruim van een casco. Dan komen er nog drie tankers van 85 x 9,60 voor twee verschillende klanten. En we hebben nog wat opstaan, maar dat mag nog niet openbaar worden gemaakt.’ (EvH)

 

Na Leny II volgt Sint Maarten | Schuttevaer.nl

Na Leny II volgt Sint Maarten

Scheepswerf Trico in Rotterdam heeft onlangs de tanker Leny II opgeleverd. Ze is de middelste van een serie van drie tankers.

Na Leny II volgt Sint Maarten

De Leny kwam in maart als eerste in de vaart, de laatste wordt de tanker Sint Maarten. Die volgt nog deze maand.

De Leny II is een type C tanker van 85 meter lang en 9,60 meter breed en gaat varen voor Interstream. Het casco werd gebouwd in het Servische Kladovo. In november was het caso gereed en werd het naar Trico gebracht. De afbouwperiode bij Trico bedraagt voor alle drie de schepen ongeveer 10 weken.

De drie tankers zijn vrijwel identiek. Zo hebben ze vijf tanks en een slobtank met een totale capaciteit van 1835 kuub. Alleen de Sint Maarten heeft een bunkergiekfunctie. In de machinekamer staat als hoofdmotor een Mitsubishi van 953 pk, de generatoren zijn van John Deere. Deze drie tankers hebben een vast opgestelde butterwash-machine met een warmwaterketel van Heatmaster.

De proefvaart van de Leny II is 4 april geweest. ‘Dat ging met Lloyds Register’, vertelt projectmanager Henri Kruisinga van Trico. ‘Zonder restpunten, alles was dus helemaal goed. De Leny II is vervolgens 8 april in de vaart gekomen.’

Portefeuille

De proefvaart van de Sint Maarten is 30 mei. ‘Daarna volgt nog het mts Sacha. Deze tanker verwachten we eerdaags bij onze werf. Verder gaan we nog de duwboot Kuldipsingh afbouwen. Die is eind mei bij Trico en gaat na vijf weken afbouwtijd naar Suriname. Begin juni hebben we een opdracht voor een duwboot voor VKV. Ook zijn we bezig met een nieuw bunkerponton voor Slurink-Zwaans. Die wordt bij ons gebouwd in het ruim van een casco. Dan komen er nog drie tankers van 85 x 9,60 voor twee verschillende klanten. En we hebben nog wat opstaan, maar dat mag nog niet openbaar worden gemaakt.’ (EvH)