Schuttevaer Utrecht: Overnachtingshavens nodig langs Amsterdam-Rijnkanaal

JANUARI 2008
Overnachtingshavens zoals Haaften en IJzerdoorn zouden ook op het Amsterdam-Rijnkanaal (ARK) zeer goed van pas komen. De huidige problemen met de steeds grotere en snellere schepen, die veel deining veroorzaken, zijn dan tenminste op de overnachtingsplaatsen van de baan.

De afdeling Utrecht van Koninklijke Schuttevaer zag niets in een voorstel van de afdeling Terneuzen om de snelheid op het relatief smalle kanaal, nu nog achttien kilometer per uur, terug te brengen. ‘Maar als de beroepsvaart zelf klaagt, is dat een teken aan de wand’, vond voorzitter Peter de Jonge. In Utrecht vond men ook wel dat het kanaal tegen zijn grenzen aanloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

Schuttevaer Utrecht: Overnachtingshavens nodig langs Amsterdam-Rijnkanaal | Schuttevaer.nl

Schuttevaer Utrecht: Overnachtingshavens nodig langs Amsterdam-Rijnkanaal

JANUARI 2008
Overnachtingshavens zoals Haaften en IJzerdoorn zouden ook op het Amsterdam-Rijnkanaal (ARK) zeer goed van pas komen. De huidige problemen met de steeds grotere en snellere schepen, die veel deining veroorzaken, zijn dan tenminste op de overnachtingsplaatsen van de baan.

De afdeling Utrecht van Koninklijke Schuttevaer zag niets in een voorstel van de afdeling Terneuzen om de snelheid op het relatief smalle kanaal, nu nog achttien kilometer per uur, terug te brengen. ‘Maar als de beroepsvaart zelf klaagt, is dat een teken aan de wand’, vond voorzitter Peter de Jonge. In Utrecht vond men ook wel dat het kanaal tegen zijn grenzen aanloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer