Vragen aan Europese Commissie over tekort aan rust- en ligplaatsen

Europarlementariër Corien Wortmann heeft de Europese Commissie (EC) vragen gesteld over het tekort aan rust- en ligplaatsen voor de binnenvaart in Europa. Wortmann wilde van de Comissieleden weten wat zij aan het tekort gaan doen.

Vragen aan Europese Commissie over tekort aan rust- en ligplaatsen

‘Binnenschippers worden in toenemende mate geconfronteerd met een tekort aan rust- en ligplaatsen. Het aantal schippers is de laatste jaren gegroeid. Maar die groei is niet gepaard gegaan met een toename van het aantal ligplaatsen. Vaar- en rusttijden verplichten binnenschippers te stoppen, maar daarvoor is onvoldoende plaats beschikbaar. Enkele jaren geleden was het grootste binnenschip 110 meter lang en 11,40 meter breed. Nu zijn ze 135 meter lang en zeventien meter breed.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

Vragen aan Europese Commissie over tekort aan rust- en ligplaatsen | Schuttevaer.nl

Vragen aan Europese Commissie over tekort aan rust- en ligplaatsen

Europarlementariër Corien Wortmann heeft de Europese Commissie (EC) vragen gesteld over het tekort aan rust- en ligplaatsen voor de binnenvaart in Europa. Wortmann wilde van de Comissieleden weten wat zij aan het tekort gaan doen.

Vragen aan Europese Commissie over tekort aan rust- en ligplaatsen

‘Binnenschippers worden in toenemende mate geconfronteerd met een tekort aan rust- en ligplaatsen. Het aantal schippers is de laatste jaren gegroeid. Maar die groei is niet gepaard gegaan met een toename van het aantal ligplaatsen. Vaar- en rusttijden verplichten binnenschippers te stoppen, maar daarvoor is onvoldoende plaats beschikbaar. Enkele jaren geleden was het grootste binnenschip 110 meter lang en 11,40 meter breed. Nu zijn ze 135 meter lang en zeventien meter breed.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer