Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Haven Amsterdam verscherpt handhaving op generator- en motorenverbod

AMSTERDAM

Haven Amsterdam treedt vanaf 1 maart 2013 handhavend op bij het overtreden van generator- en/of motorverbod in de IJ-haven, de Surinamekade, de Sumatrakade en de kade bij het IJ-plein. Tot nu toe wordt bij overtredingen waarschuwend opgetreden en krijgen schippers informatie over het verbod.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Herke Meijer

    Hallo,
    Ik sta ook echt wel positief tegen walstroom;van de week nog een verloopje 63-32A gekocht [ € 137,-] omdat er bijna geen 32A stekkers in de kasten zitten.In Rotterdam vliegen de watertaxi's de hele dag full speed door de haven en afgelopen weekend was er zelfs een heus raceparadijs gemaakt voor echte racewagens.De halve stad werd afgesloten en horen en zien verging je! En wat te denken van de uitstoot?.....Nee, sosms snap je het even allemaal niet meer...........
    Groeten....en wees voorzichtig bij het slepen met je kabels.

  • Piet Bennik

    HD Amsterdam,
    Zou de klap voor het milieu niet groter zijn als je de grote cruise schepen die afgemeerd liggen ook eens aan de walstroom aansluit.
    Wie weet hoeveel pk\'s daar dag en nacht draaien!
    En dan nog maar te zwijgen over het intens gebrom ervan wat ver door de IJhaven galmt.
    Ik heb het idee dat zo\'n boot meer uitstoot geeft dan de gehele binnenvaart in een jaar.
    Of maakt het verschil dat dit gewalm 30 meter hoger gebeurd.
    Desalniettemin ben ik voorstander van walstroom ik kan er mijn generator niet voor laten draaien qua kosten betreft.

  • H.H. S

    Het is een beetje een tegenstrijdig iets, dat verbod.
    Ikzelf ben heel vaak op het IJ en ik vind dat het Havenbedrijf eerst naar zichzelf moet kijken wat betreft milieu.
    Met de ploegenwissel op de havendienstboten liggen ze vaak wel lange tijd met draaiende en walmende motoren aan de steiger, ze hebben volgens mij zelf niet eens gehoord van walstroom.
    Dan heb ik het nog niet eens over het doelloze rondjes varen over het IJ en Noordzee-Kanaal.
    En een ander krijgt gezeur als de walstroom het niet doet en dan komt het argument van dat je dan maar moet verhalen e.d.
    Ik zeg maar zo, kijk eerst naar jezelf Havendienst en dan pas naar een ander.

Lees ook