Visartsluis Zeebrugge wordt vervangen

De antieke Visartsluis (1907) in Zeebrugge wordt vervangen door een nieuwe sluis met een lengte van 427 meter, een breedte van 55 meter en geschikt voor schepen met een diepgang van 15 meter.

Het nieuwe kunstwerk zal de grote carcarriers toegang verlenen tot de achterhaven  en de grootste autoterminal ter wereld. Aan het besluit van de minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Ben Weyts, zijn 10 jaar studie en discussie voorafgegaan. Samen met de nodige onteigeningen en mobiliteitswerken vergt Visart II een investering van meer dan één miljard euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Visartsluis Zeebrugge wordt vervangen | Schuttevaer.nl

Visartsluis Zeebrugge wordt vervangen

De antieke Visartsluis (1907) in Zeebrugge wordt vervangen door een nieuwe sluis met een lengte van 427 meter, een breedte van 55 meter en geschikt voor schepen met een diepgang van 15 meter.

Het nieuwe kunstwerk zal de grote carcarriers toegang verlenen tot de achterhaven  en de grootste autoterminal ter wereld. Aan het besluit van de minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Ben Weyts, zijn 10 jaar studie en discussie voorafgegaan. Samen met de nodige onteigeningen en mobiliteitswerken vergt Visart II een investering van meer dan één miljard euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer