CDA wil snelle opwaardering Twentekanalen

De zestien Twentse CDA fracties en de CDA Statenfractie Overijssel hebben de recente problemen en de tijdelijke reparatie van de sluis bij Eefde aangegrepen om de minister van Infrastructuur en Milieu aan te sporen nu door te pakken in de opwaardering van de Twentekanalen. Op initiatief van het CDA Hengelo en de CDA Statenfractie Overijssel is een brief verzonden aan de minister waarin wordt aangegeven dat een tijdelijke oplossing en de aanleg van een tweede kolk niet voldoende is wat betreft transport via de Twentekanalen.

Aandacht voor de Twentekanalen is van groot nationaal economisch belang. Twente is een internationaal kruispunt en verbindt de Randstad en de havens van Rotterdam en Amsterdam met Duitsland en Oost- Europa via weg, water en spoor. Ook is het voor de binnenhavens van Hengelo, Almelo en Enschede noodzakelijk om de Twentekanalen ook voor klasse 5a schepen toegankelijk te maken vanwege de vestigingsplaatsen van onder andere zoutproductie, betoncentrales, bouwstaalbedrijven en de recycling industrie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CDA wil snelle opwaardering Twentekanalen | Schuttevaer.nl

CDA wil snelle opwaardering Twentekanalen

De zestien Twentse CDA fracties en de CDA Statenfractie Overijssel hebben de recente problemen en de tijdelijke reparatie van de sluis bij Eefde aangegrepen om de minister van Infrastructuur en Milieu aan te sporen nu door te pakken in de opwaardering van de Twentekanalen. Op initiatief van het CDA Hengelo en de CDA Statenfractie Overijssel is een brief verzonden aan de minister waarin wordt aangegeven dat een tijdelijke oplossing en de aanleg van een tweede kolk niet voldoende is wat betreft transport via de Twentekanalen.

Aandacht voor de Twentekanalen is van groot nationaal economisch belang. Twente is een internationaal kruispunt en verbindt de Randstad en de havens van Rotterdam en Amsterdam met Duitsland en Oost- Europa via weg, water en spoor. Ook is het voor de binnenhavens van Hengelo, Almelo en Enschede noodzakelijk om de Twentekanalen ook voor klasse 5a schepen toegankelijk te maken vanwege de vestigingsplaatsen van onder andere zoutproductie, betoncentrales, bouwstaalbedrijven en de recycling industrie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer