Bod op haventerrein voor terminal ‘transport-LNG’ op Maasvlakte

Het plan voor een aparte terminal voor transport-LNG op de Maasvlakte, voor shortsea en binnenvaart, staat nog steeds overeind. ‘Vopak en Gasunie zijn serieus van plan zo’n terminal te bouwen. We hebben een voorstel gedaan aan ECT voor de grond’, vertelde directievoorzitter Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam.

Smits doelde op het braakliggende terrein aan de Yangtzehaven dat tussen de nieuwe grote LNG-terminal GATE en ECT’s containerterminal Euromax ligt. ECT heeft deze ongeveer 18 hectare in optie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bod op haventerrein voor terminal ‘transport-LNG’ op Maasvlakte | Schuttevaer.nl

Bod op haventerrein voor terminal ‘transport-LNG’ op Maasvlakte

Het plan voor een aparte terminal voor transport-LNG op de Maasvlakte, voor shortsea en binnenvaart, staat nog steeds overeind. ‘Vopak en Gasunie zijn serieus van plan zo’n terminal te bouwen. We hebben een voorstel gedaan aan ECT voor de grond’, vertelde directievoorzitter Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam.

Smits doelde op het braakliggende terrein aan de Yangtzehaven dat tussen de nieuwe grote LNG-terminal GATE en ECT’s containerterminal Euromax ligt. ECT heeft deze ongeveer 18 hectare in optie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer