Langere wachttijden bij sluizen in de toekomst

Tegen 2020 gaan de wachttijden voor sluizen flink omhoog. Rijkswaterstaat verwacht dat door de Tweede Maasvlakte de binnenvaart met 45% groeit. In combinatie met steeds grotere nieuwbouwschepen, zorgt dat voor langere wachttijden. Daarom komt Rijkswaterstaat (RWS) met een nieuw verkeerssysteem. De plannen zijn 15 december tijdens een River Information System (RIS) bijeenkomst gepresenteerd in het Maritiem Museum Rotterdam.

Langere wachttijden bij sluizen in de toekomst

‘Rotterdam moet hoe dan ook overstappen op een nieuw verkeerssysteem. De overslag groeit door de Tweede Maasvlakte van 2,2, miljoen nu naar 8,2 mln TEU in 2035. Het huidige systeem kan dat niet aan’, zegt Pieter van Ginneken, manager dienst Verkeer en Scheepvaart van RWS. Een deel van de problematiek wil RWS oplossen met Impuls Dynamisch Verkeersmanagement Vaarwegen (IDVV).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Langere wachttijden bij sluizen in de toekomst | Schuttevaer.nl

Langere wachttijden bij sluizen in de toekomst

Tegen 2020 gaan de wachttijden voor sluizen flink omhoog. Rijkswaterstaat verwacht dat door de Tweede Maasvlakte de binnenvaart met 45% groeit. In combinatie met steeds grotere nieuwbouwschepen, zorgt dat voor langere wachttijden. Daarom komt Rijkswaterstaat (RWS) met een nieuw verkeerssysteem. De plannen zijn 15 december tijdens een River Information System (RIS) bijeenkomst gepresenteerd in het Maritiem Museum Rotterdam.

Langere wachttijden bij sluizen in de toekomst

‘Rotterdam moet hoe dan ook overstappen op een nieuw verkeerssysteem. De overslag groeit door de Tweede Maasvlakte van 2,2, miljoen nu naar 8,2 mln TEU in 2035. Het huidige systeem kan dat niet aan’, zegt Pieter van Ginneken, manager dienst Verkeer en Scheepvaart van RWS. Een deel van de problematiek wil RWS oplossen met Impuls Dynamisch Verkeersmanagement Vaarwegen (IDVV).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer