Duurdere tunnels Ring Antwerpen niet ten koste van vaarwegen

Het besluit voor de Ring rond Antwerpen duurdere tunnels te bouwen in plaats van het aanvankelijk gepresenteerde viaduct Lange Wapper, leidt niet tot bezuinigingen op de haven-infrastructuur. Dat verzekert het Havenbedrijf Antwerpen.

Uit havenkringen klonk vorige week, direct nadat het besluit bekend was geworden, de vrees dat dit weleens ten koste kon gaan van infrastructurele werken voor de zee- en binnenvaart. De zogenoemde Oosterweelverbinding was begroot op ruim drie miljard euro, maar daar komt nu zeker 350 miljoen euro bij, waaraan de stad Antwerpen 180 miljoen moet bijdragen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duurdere tunnels Ring Antwerpen niet ten koste van vaarwegen | Schuttevaer.nl

Duurdere tunnels Ring Antwerpen niet ten koste van vaarwegen

Het besluit voor de Ring rond Antwerpen duurdere tunnels te bouwen in plaats van het aanvankelijk gepresenteerde viaduct Lange Wapper, leidt niet tot bezuinigingen op de haven-infrastructuur. Dat verzekert het Havenbedrijf Antwerpen.

Uit havenkringen klonk vorige week, direct nadat het besluit bekend was geworden, de vrees dat dit weleens ten koste kon gaan van infrastructurele werken voor de zee- en binnenvaart. De zogenoemde Oosterweelverbinding was begroot op ruim drie miljard euro, maar daar komt nu zeker 350 miljoen euro bij, waaraan de stad Antwerpen 180 miljoen moet bijdragen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer