Oude sluis Evergem helpt nieuwe uit de nood

De oude sluis van Evergem is sinds woensdag tijdelijk opnieuw in gebruik nadat de nieuwe sluis, door een technisch defect aan de benedendeur, maar op halve capaciteit kan schutten.

Door het defect ontstonden in Evergem opnieuw wachttijden die, tot grote ergernis van de schippers, wel tot vijf uur konden oplopen. Om de vertragingen te beperken besloot Waterwegen & Zeekanaal de oude sluis opnieuw in te schakelen. Sinds de nieuwe sluis op 3 juni 2009 officieel werd geopend, waren de legendarisch geworden wachttijden in Evergem verdwenen als sneeuw voor de zon.
Enkele weken geleden werden er helaas technische problemen bij de nieuwe sluis vastgesteld en sindsdien worden de schepen geschut in een halve sluis, wat mogelijk is door het gebruik van de middendeuren. Dit betekent wel een halvering van de capaciteit van de nieuwe sluis en opnieuw wachttijden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Oude sluis Evergem helpt nieuwe uit de nood | Schuttevaer.nl

Oude sluis Evergem helpt nieuwe uit de nood

De oude sluis van Evergem is sinds woensdag tijdelijk opnieuw in gebruik nadat de nieuwe sluis, door een technisch defect aan de benedendeur, maar op halve capaciteit kan schutten.

Door het defect ontstonden in Evergem opnieuw wachttijden die, tot grote ergernis van de schippers, wel tot vijf uur konden oplopen. Om de vertragingen te beperken besloot Waterwegen & Zeekanaal de oude sluis opnieuw in te schakelen. Sinds de nieuwe sluis op 3 juni 2009 officieel werd geopend, waren de legendarisch geworden wachttijden in Evergem verdwenen als sneeuw voor de zon.
Enkele weken geleden werden er helaas technische problemen bij de nieuwe sluis vastgesteld en sindsdien worden de schepen geschut in een halve sluis, wat mogelijk is door het gebruik van de middendeuren. Dit betekent wel een halvering van de capaciteit van de nieuwe sluis en opnieuw wachttijden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer