Oplossing nieuwe bedieningstijden spoorbruggen

Prorail gaat de bediening van de spoorbrug in Zutphen niet terugbrengen naar een openingsregime van vier minuten. Overleg tussen Koninklijke Schuttevaer en Prorail heeft de problemen wat betreft de voorgenomen krimp van bedieningstijden opgelost. Ook van andere spoorbruggen dan Zutphen. Dat meldt Koninklijke Schuttevaer.

De grootste knelpunten voor de binnenvaart lagen bij de spoorbruggen in Dordrecht, Gouda, Zutphen en Zaandam. Volgens Schuttevaer verandert er in 2009 vrijwel niets ten nadele van de binnenvaart. In bijna alle gevallen zijn de bedieningstijden van de genoemde bruggen vastgesteld volgens de tijden die ook dit jaar al golden. Inmiddels heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat de openingstijden goedgekeurd en is de bediening volgens het spoorboekje voor 2009 ingegaan.
Volgens Schuttevaer is er behalve betere bedieningstijden meer winst geboekt. ‘De gesprekken met Prorail verliepen in constructieve sfeer en er is duidelijk meer begrip voor elkaar situatie gekomen. Begin volgend jaar wordt het overleg voortgezet om in 2009 voor de openingstijden in 2010 op dezelfde weg voort te kunnen zetten.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Oplossing nieuwe bedieningstijden spoorbruggen | Schuttevaer.nl

Oplossing nieuwe bedieningstijden spoorbruggen

Prorail gaat de bediening van de spoorbrug in Zutphen niet terugbrengen naar een openingsregime van vier minuten. Overleg tussen Koninklijke Schuttevaer en Prorail heeft de problemen wat betreft de voorgenomen krimp van bedieningstijden opgelost. Ook van andere spoorbruggen dan Zutphen. Dat meldt Koninklijke Schuttevaer.

De grootste knelpunten voor de binnenvaart lagen bij de spoorbruggen in Dordrecht, Gouda, Zutphen en Zaandam. Volgens Schuttevaer verandert er in 2009 vrijwel niets ten nadele van de binnenvaart. In bijna alle gevallen zijn de bedieningstijden van de genoemde bruggen vastgesteld volgens de tijden die ook dit jaar al golden. Inmiddels heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat de openingstijden goedgekeurd en is de bediening volgens het spoorboekje voor 2009 ingegaan.
Volgens Schuttevaer is er behalve betere bedieningstijden meer winst geboekt. ‘De gesprekken met Prorail verliepen in constructieve sfeer en er is duidelijk meer begrip voor elkaar situatie gekomen. Begin volgend jaar wordt het overleg voortgezet om in 2009 voor de openingstijden in 2010 op dezelfde weg voort te kunnen zetten.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer