Dat was ook echt de allerlaatste mogelijkheid. De passagiers waren al ingescheept voor een vierdaagse cruise vanaf Mallorca toen de kapitein meldde dat de reis niet doorging. Als reden werd opgegeven dat het schip nog niet klaar was. Ook een tweede reis naar Zuid-Afrika gaat niet door.
De cruisereizigers hadden intussen ook al zelf geconstateerd dat de renovatie van het schip nog niet was afgerond. De douches deden het niet, meubilair ontbrak, de bars waren vies, de dekken niet klaar. Een passagier schreef op Facebook: ‘Techniek, serviceniveau, personeel, eten, hutten, een ramp. Een verstopte wc, nat tapijt.’
Een ander schrijft: ‘Wat Aida hier presteert is het toppunt. Deze varende schroothoop moet eerst nog drie maanden naar de werf voor een complete renovatie, voordat men gasten kan ontvangen. Dat Aida dit schip inzet laat zien hoe weinig Aida om haar klanten geeft.’
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?